Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 1356 ggr
Mitralis
0

Stämmer detta om Moderaterna?

**Högerklicka och öppna i ny flik för att kunna läsa.

**Är lite osäker på om detta som florerar på facebook verkligen stämmer Obestämd

Är det någon som är insatt som kan berätta hur det ligger till? 

Finns det något liknande för andra partier?

[sakring]
0

Ursäkta men det hjälper inte om jag högerklicka?

Mitralis
0

Konstigt Obestämd Om jag högerklickar så får jag fram en ruta där det står 

Spara bild som… 
Kopiera bildwebbadress 
Kopiera bild 
Öppna bild i ny flik
Granska komponent

[sakring]
0

Nu finns det inget att göra något med.

[sakring]
0

Nu är det där igen men jag får inget om att öppna bild i nytt fönster.

[stblues35]
2

Men ja det stämmer..

Halvdansken
0

Jag skulle tro att det stämmer, man jag tror att man kan ta fram liknande listor från samtliga partier. Alla har ju en historia, och det är lätt att sitta nu och kritisera hur man tänkte för 100 år sen.

Sossar och vänsterpartister tyckte ju att Mao, Pol Pot och grabbarna var duktiga ledare, osv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
0

Socialdemokraterna var heller inte så överdirivet förtjusta i allmän rösträtt.

Mitralis
0

Skulle vara ganska spännande att se liknande från andra partier. 
Alltid roligt med lite kuriosa Glad

Geru
0

#4 Vilken webbläsare använder du?:)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[sakring]
0

# 9 Explorer

[sakring]
0

Det sägs att den gladaste mannen i Sverige då allmän rösträtt infördes var Gusta V då risken för en revolution minskade betydligt.

Geru
1

#10 Antaligen därför i så fall. Prova te.x. Mozilla eller Chrome. IE är en rätt underutvecklad webbläsare :P

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[FruStein]
1

Tankvärt, men för mig är det ganska ointressant just vilket parti som röstade emot/för något i början av 1900-talet. Alltså, rent historiskt är det en intressant dokumentation, men att göra en lista över allt man anser att Moderaterna gjort fel kring känns som ren vänsterlobbyism a la arvssynd - ska dagens moderater skämmas över vad man gjorde för mer än femtio år sedan eller vad var syftet?

Halvdansken
1

313. Givetvis. Den vita mannen ska fortfarande känna skuld för slavhandeln… för att inte tala om att alla tyskar fortfarande har skuld i förintelsen.

[stblues35]
4

#13 Det visar på deras ideologi och vad dom står för och att dom överhuvudtaget INTE någonsin varit för några arbetare! Varken då eller nu…

Klart att dagens moderater ska skämmas över det där..helst när dom påstår att dom är ett arbetarparti!

#14 Jo och jag tror att dom flesta tyskar själva har den känslan av skuld.

Halvdansken
0

#15. Det hoppas jag inte. De tyskar jag träffat och arbetat med är väldigt sympatiska. varför ska de känna skuld för vad folk  som är födda runt förra sekelskiftet gjorde? Jag var ironisk i mitt inlägg.

Känner du skuld för slavhandeln på 17-1800 talet?

[sakring]
1

# 15 Förstod du inte ironin i inlägg i inlägg # 14.

[sakring]
0

# 15 Förstod du inte ironin i inlägg i inlägg # 14.

[stblues35]
0

#16 Skrev väl inte att dom inte var sympatiska?? Skrev väl att dom flesta känner så iaf…

Njae..jag är inte riktigt så gammal. Men vi kan testa 1900-talet istället? Vi har väl inte gjort så mycket förra århundrandet? Mer än låtit tyskarna beträda svensk mark utan att göra något…Det skäms jag för!

[0albert]
3

Kanske fel tråd? Men vill säga mitt om vad jag tycker med moderaterna på topp. Kan se att det sedan de kom och blev valda 2006 har ändrat ganska mycket fram tills nu och känslan man får är att det är alldeles för stor press på människor. Vi vill inte känna oss förtryckta på individnivå av staten och myndigheter!

Halvdansken
0

#19. Varför skäms du för det? Var du med om att ta det beslutet? Hade det varit bättre att Sverige blivit besatt så att danska judar och andra inte kunnat fly till Sverige?

Min mans morfar flydde över Öresund annars hade han blivit fångad av Gestapo (han var örloggskapten). Min pappa som var liten och mörkhårig och i flottan i 2a värdskriget blev "anklagad" för att vara jude och på väg in i Gestapos huvudkvarter när hans svenska kapten kom ifatt dem och förklarade att han var svensk, och därför släpptes han.
Jag bor i Danmark nu, där flaggor reses på halv stång (9 april) och hel stång (5 maj).  Det är faktiskt en märklig känsla för en svensk att leva i ett land som varit ockuperat av tyskarna. 

Ha inte dåligt samvete, var tacksam.

[sakring]
0

Tja ibland så är det bra att var realpolitiker.

Mitralis
1

#20 Tror att många håller med dej där.

[sakring]
0

# 20 Men tänk på vad du säger. Skulle moderaterna vara för något indvidförtryckFlört

[0albert]
0

#24 Vad vet jag?

[FruStein]
2

#15 Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att rösta på Moderaterna och jag skäms då inte för något jag inte har kunnat påverka. Det är sådana tankar som du just fört fram som gör att krig fortsätter i generationer.

[sakring]
0

# 26 Håller med FruStein. Det finns ingen anledning till att skämmas för sådant som hände innan man föddes eller hade rösträtt.