Politik iFokus

Politik

Etikett: ordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1735 ggr
Mitralis
0

Bombade Vitryssland med nallar

Smart och bra, eller idiotiskt? Obestämd

"Ett flygplan med svensk besättning ska ha fällt nallebjörnar med regimkritiska budskap över Minsk, med syfte att uppmuntra yttrandefrihet i Vitryssland. Sedan dess har relationen mellan Vitryssland och Sverige blivit allt mer spänd."

"Incidenten kan ha bidragit till den pågående diplomatiska krisen mellan Sverige och Vitryssland."

Källa:http://www.expressen.se/nyheter/vitryssland-rustar-upp-efter-
nallebombningen/

På "TV"
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalleochpolitik/article15081278.ab

[sakring]
1

Då man kränkt deras luftrum så var det mindre bra. För att uttrycka sig diplomatiskt.

Geru
1

Dom kunde ju tagit en gigantisk kanon och skjutit nallebjörnarna över gränsen.

Sedan tämjt 15000 vita duvor och skickat över.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[FruStein]
1

Låter nästan som ett projektarbete i gymnasiet - god tanke, men illa utfört.

romperstomper
0

Jag tycker att det var en fin gest, modigt med tanke på luftvärn etc. Liknar lite Pussy Riot´s stuk….

Farwuq
1

Mindre bra.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Geru
1

#4 Se det från deras synpunkt istället:

Det kommer ett flygplan som drar in över landet, du har inte en aning om varför den gör det, och den släpper ut någonting på ditt land.

Oavsätt vad budskapet är så är det en starkt provocerande handling.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

romperstomper
0

Klart jag förstår att det kan skrämma, men jag tycker det var kreativt.

Aleksander Lukasjenko ser ut att ha fått högre blodtryck i alla fall, alltid något…

Geru
0

Ja, det tender att hända när någons land kanske blir utsatt för en bombning.

-Stephen Hawking

Farwuq
1

Jag tyckte att det var urbota dumt.

Nästa gång är det någon annan som kränker våra gränser, undras vad Kalle B. säger då?

Sverige borde lagföra de som gjorde det, de har brutit mot internationella överenskommelser.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland