Politik iFokus

Politik

Etikettideologi
Läst 842 ggr
charlie
0

Är det inte underligt

Satt och läste lite på motkrafts hemsida om hur de som vänseraktivister och anarkister ska protestera mot kapitalismen.
Så de menar alltså att de föredrar att det ska sitta en byråkrat och bestämma hur många skor som ska produceras och hur de ska se ut?
Vad går dessa människor på för substanser?

---

Mettan
0

Jag gick också in och skulle titta där, eftersom jag aldrig hört talas om dem ens. Men om de är vänsteraktivister, eller vad de än är, vill jag kalla dem ÅSA-NISSEKOMMUNISTER. Visst ska man kanske ta dem på allvar för de kan ställa till mycket, men jag tycker de påminner väldigt mycke om seriefigurer.

precis
0

Jag tycker att vissa av dessa fria, radikala grupper mest håller på för att dom vill vara ideologiska och aktivera för att dom är unga o rebeller. Bara för att vara aktivist, inte för att man vill göra nån nytta eller förändring, det är bara nån sorts missriktad protest som aldrig nånsin kommer kunna tas på allvar. För att det finns så väldigt lite substans och samhällstänk i deras olika frågor och protester.

zzTCM
0

# 0 Hallo!

Ja inte vet jag vad de går på för substanser Flört

Men jag anser att det bara finns en död och den sprider sig långt ner i åldrarna dvs. likgiltigheten inför orättvisor människor emellan. Det har inget med ålder att göra.

Vilka substanser går likgiltiga människor på? Är inte de underliga… det anser jag!

precis
0

#2 för att fortsätta mitt tankespår… så förekommer det "aktivism-turism" i stor skala numera, det arrangeras resor till alla G8-, WTO-möten osv…
jag tror inte att det är så stor andel insatta ungdomar som verkligen vill vara med o påverka som åker på såna grejer,
det liknar ju mer fotbollsklubbarnas "firma-möten", när de går i klunga iklädda jacka med huva och bandana/snusnäsduk…

CharlotteRubin
0

Tycker det är skitbra att man bryr sig!

precis
0

Jag tycker också det är skitbra att man bryr sig, om det nu är så att man verkligen bryr sig om sakfrågorna…
jag hoppas verkligen att motkraft o dyl.grupper inte bara är automatiskt motvalls (till vad samhället/regeringen säger) & hänger på för att det kan bli kravaller o fighting o chans att komma med på nyheterna i tv.

man bör minnas att vissa/många personer som idag ingår i tröga politiska partier och storbolags-styrelser ingick i vissa konstiga studentrevolter i slutet av 60-talet