Reklam
Det har ju blivit väldigt vanligt nu med att olika organisationer gör reklam på TV för att samla in pengar till sin verksamhet, jag tänker på Röda Korset, SOS-barnbyar o.s.v.
Vad ska man tycka om det egentligen? TV-reklam är ju svindyrt och en del av dom pengar som vi betalar in går ju rätt ner i reklambyråns fickor. Jag förstår att dom får in mer pengar eftersom dom fortsätter med reklamen, på så sätt är det ju bra, men det stör mej att dom bränner så mycket på reklam!
Alltså, om dom kommer ut "på topp" när dom gör det så är det ju inget fel med det. Det är som en investering av pengar:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Jag håller med Geru.
En hjälporganisation lär inte kunna vara till särskilt mycket hjälp, om ingen vet att den finns eller vad den gör.

Är det någon som vet om mediebolagen tar lika mycket betalt av hjälporganisationer som kommersiella företag förresten? Tänkte om de kanske ville visa på lite goodwill, det händer ju ibland.
I så fall skulle dom nog göra reklam för det "stolt sponsor av " etc.

Nu är ju Rädda Barnen, Röda Korset och SOS-barnbyar inga små ideella föreningar utan stora internationella organisationer med högt avlönade chefer och byråkrati. Förmodar att de batalar lika mycket som andra "kommersiella företag".
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ja, dom får nog punga ut, inte tror jag att TV-kanaler har extrapris för välgörenhet direkt…
Men räknas i varje fall inte Röda korset som ideell organisation. Det var ett hiskeligt ståhej kring att dessa skulle betala moms på frivilligt arbete dvs det de säljer i sina butker.
Ordföranden var tidigigare oavlönad, det var när prinsessan Christina, Fru Magnusson blev ordförnden på deltid som det blev avlönat och sedan tog väl Westerberg över och fick det på heltid till en bra summa pengar.