Politik iFokus

Politik

Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1212 ggr
[sakring]
0

Oroande för Löfven

Ställningen mellan blocken är i en mätning gjord av Aftonbladet/United Minds 46,6 till de rödgröna och 42,2 till det blå blocket. Det är -2 %-enheter för de rödgröna och det är S som tappat mest.

Om jag läser tabellen rätt så har det blå blocket ökat med 0,6 %-enheter men KD ligger under 4 %-spärren.

Allra mest har SD ökat från 8,8 till 9,9. Det är i opionsundersökningar inte valreslutat.

Tror ni att S dåliga siffror beror på att de har lite svårt att bestämma sig angående vinster i vård, skola och välfärd? V har det inte och de backar också. Och tror ni att SD framgångar beror på den ökade flyktingströmmen till Sverige?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15607372.ab

[stblues35]
0

Jo och skulle tro att dom kommer sjunka ännu mer om dom tillåter vinster.

Fast å andra sidan ska man väl inte dra för många växlar på en sån där undersökning..

Vi kommer att se hur det ser ut i verkligheten september 2014 då det visar sig hur folk röstar.

[drummer]
1

Smekmånaden är över för Löfven. Nu gäller det att komma upp med konkreta förslag om hur dom vill styra Sverige om dom får makten.

Att SD ökar ser jag som ganska naturligt. Dom stora partierna pratar väldigt lite om den misslyckade integrationen och invandringen. Folk har börjat tröttna på alla dom pengarna som går åt när dom själva har det knaggligt.

eremiten49
0

Löfven verkar mycket stabil o kunnig.Det är viktigt men han har ingen karisma,,,det måste man ha i dagens mediaflöde.Det lockar flera väljare,spec.de som inte är politiskt medvetna.Det är stora krav på dagens politiker.Kunniga,stabila,trovärdiga o ha utstrålning,det är inte lätt med en sådan press på sig.

Att SD ökar beror på en mycket bra partiledare som dessutom vågar säga hur det ligger till i Sverige.Folk kan också se vad som händer i omvärlden,o vill värna om sin trygghet.

Jag avslutar med vad min gamla farmor tyckte om röstning:"Jag ska rösta på högerpartiet,för Gösta Bohman har så vackra tänder".