Politik iFokus

Politik

Etikett: ekonomi
Läst 1287 ggr
[sakring]
0

Eurokrisen ligger bakom oss.

En majoritet av de störtsta aktörerna på den svenska räntemarknaden säger att det värsta av skuldkrisen ligger  bakom oss.

Vad tror ni om det?

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/experter-eurokrisen-over_7596224.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

[fruGåshud]
0

Det är kanske möjligt men effekterna av den är mer djupgående. Krisen har visat på de brister som finns och hur sårbart systemet är och det tar nog tid att reparera alt. hitta andra vägar. Även förtroendet för banker och andra ekonomiska aktörer behöver ses över.

Denna kommentar har tagits bort.
JonasDuregard
1

#0 "En majoritet av de störtsta aktörerna på den svenska räntemarknaden säger att det värsta av skuldkrisen ligger  bakom oss."

En relevant fråga är kanske vad samma aktörer förutspådde tiden precis innan skuldkrisen började Flört.

[sakring]
0

# 9 Nu vet jag inte om du läst artiklen som det refereras till men dessa aktörer är cheferna för AP-fonderna och för de största försäkringsbolagen och pensionjättarna.

JonasDuregard
0

#10 Jag menade egentligen inte att antyda någonting särskilt om dem, jag undrar bara vilken förmåga att förutse skuldkrisers omfattning de besitter.

En relevant fråga kunde till exempel vara hur stor andel av dem som trodde att krisen nått sin höjdpunkt för ett eller två år sedan. Det skulle ge en referenspunkt så vi vet om de ändrat uppfattning nyligen eller om de bara är optimistiska människor över lag Glad.

MichaelO
0

Nej, EURO-krisen ligger bara i sin linda. Det ar en jatterora med alla skulder. For att saga det kort for en gangs skull.

[sakring]
0

Själv har jag ingen åsikt i frågan men jag hoppas naturligtvis att det ska reda upp sig. € är för lång i förhållande till den svenska kronan vilket påverkar vår export.

MichaelO
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

EURO-skeptikern Nigel Farage (Partiledare for UK Independece party) har det klart for sig. Fo en mycket duktig talare som gor ett par intressanta poanger.

MichaelO
0

#11 Tja beror snarare pa vilken ekonomisk skola man har studerat, "Osterrikarna" var de som var mest klarsynta nar det gallde tidigare kriser. Googla tex. Peter Schiff was right.

stillness
0

Klockrent sagt av Nigel Farage , The Euro titanic - and there isnt enough life boats

Till och med politiker ser detta nu , bra tecken :)

Eurokrisen är inte över som sagt

stillness
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nigel Farage igen, denna man talar sina sanningar rätt i EU

Vilken förebild för oss i dessa tider

Mr_Si
0

TS: vet inte om greker och spanjorer håller med…