Politik iFokus

Politik

Etikett: ordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1094 ggr
Mitralis
0

Polisen bröt Roberts nacke

"Han var full, störig och polisen tog honom när han var på väg hem efter en krogrunda.
– Plötsligt hörde jag hur något krossades bak i nacken. Jag blev jätterädd och bad att få åka till sjukhuset. Men i stället kastade de in mig i en fyllecell, säger Robert Lönnelid från sjukhussängen."

"– Flera gånger frågade jag och Victor vad jag hade gjort. Jag var ju på väg hem för att lägga mig. Jag tyckte de använde övervåld och bad min son filma med sin mobiltelefon.

I det tumult som uppstod tillkallade poliserna förstärkning.

– När jag sedan satt med handfängsel i polisbilen kom en polisman som tryckte ner mitt huvud mellan knäna och det var då jag hörde hur något krossades. Jag sa till dem att jag inte kunde andas och att något gått av. Men polisen sa bara att jag var ett jävla svin, minns Robert Lönnelid."

Källa:http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.5211672--de-knackte-min-nacke-

Vad tycker vi om detta? Obestämd

Geru
0

Tycker det är extremt dåligt. Vad är det med dåliga poliser just nu? Dom verkar dyka upp överallt!

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

RobinEH
3

Enligt poliserna så har ju mannen gjort våldsamt motstånd då han greps. Vid tumulta situationer så kan saker och ting sluta mycket olyckligt.

Av vad jag vet så drar jag slutsatsen till att han själv förorsakat skadan och att poliserna agerat enligt gällande lagstiftning.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Mr_Si
1

om de bröt nacken på honom borde han väll ha dött eller i bästa tänkbara fall blivit helt förlamad?

Mitralis
0

#3 Inte nödvändigtvis. Det kan hända lite olika saker när man bryter nacken.

"Svartbjörnsbyn, strax norr om Boden, 1997.

En femårig pojke som är ute och leker med sin vän hänger knäveck på en stång, huvudet mot marken.

Pojken tappar greppet och gör sig illa – men när hans mamma kör honom till sjukhuset hittar läkarna inga fel.

15 år senare är pojken, nu 20 år gammal, en stor hockeytalang och har börjat säsongen bra i sin nya klubb Piteå HC i division ett.

Efter att ha fått ett skott i ansiktet i en match mot Björklöven väljer han att gå och röntga sig, för att vara säker på att inget har gått sönder.

Då får August Tornberg reda på att han har spelat med bruten nacke i 15 år, skriver Norrbottens-Kuriren."
Källa: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/article15575703.ab

Halvdansken
1

Det finns säkert två sidor av det här. Poliserna går ju inte runt och knäcker nacken på folk bara för att det är kul, å andra sidan är det oftast starka grabbar som kanske tar i för mycket.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

RobinEH
0

Var det inte två kvinnliga poliser i det här fallet?

Mitralis
0

#6 Det började med två kvinnliga poliser. Sedan begärde de förstärkning. Vilket kön det var på poliserna som kom sedan är lite oklart, men eftersom det inte stod kvinnlig före så får vi antaglien gissa att det var manliga.

RobinEH
1

Vi bör istället utgå från att de var hens. Flört

Mitralis
0

#8 Ha ha ha, helt rätt Skrattande