Inläggen ;Vad är pengar? Banksystemet Matkris och slavar i ett…
Är flyttade för granskning, det går inte att pm,a TS och trots uppmaningar att starta sida om konspirationsteorier så matas vi med videor och annat. Eftersom TS inte är kontaktbar tas de bort tillfälligt. Kontakta mig om ni har synpunkter på detta.

Tack! Konspirationer är inttressana som underhållning, men det går inte att diskutera med någon som är så övertygad som TS var. En och annan tråd kan vara kul, men det höll på att ta över hela sajten.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Tack
/Maria
Men kära folk det är ju fakta som framförs varför väljer ni att dölja inlägget? vad är ni rädda för?
Vi hade faktiskt en stor diskussion med flera medlemmar på tråden "vad är pengar"
Lär vara emot iFokus stadgar att bara utan förvarning ta bort medlemmars inlägg.
Det är viktiga ämnen som rör oss alla hur bank eliten Rockefeller,rotchilds via The federal reservbank skuldsätter länder och skapar medvetet inflation som påverkar oss alla tex 2008 års finanskris som slagit hårt emot sverige.
Vem ger er makt att likt gestapo tyskland ta bort viktiga inlägg på politik forumet?
Censur likt George orwells 1984 ??
förstår inte vad ni är rädda för

#3 Det är inte det att vi är rädda. Det är bara så att många här på Politik inte är intresserade av den typen av politisk vinkling.
**Jag och mina Medarbetare på Politik har all rätt att ta bort trådar som vi anser opassande för sajten.
Det står i skrivreglerna för Politik iFokus, och det står i de allmäna skrivreglerna för iFokus.
**Det är alltså jag och mina Medarbetare som enväldigt beslutar vad som är passande för sajten och inte. Det som faller under kategorin Inte tar vi bort.
Det finns ingen rättighet att få skriva vad som helst på sajten.
Om man läser Om sajten så kan man läsa.
"Sajtvärdarna är som värdarna på vilken fest eller samling som helst. Passar man inte in i ett sällskap (sällskapet passar inte) så söker man sig till ett annat, där man är välkommen och där man trivs med de övriga.
"
/Mitralis
Sajtvärd för Politik iFokus
Varför går det inte PMa dig? Som sagts till dig förut, starta en egen sida. De "fakta" du kommer med är pseudovetenskap och förstör sidan. Se bara kommentarerna ovan. Dessutom så går det inte kontakta dig. Vad är det för fasoner och påstå en massa saker och sedan inte stå för dem? Du har ingen som helst rättighet att göra vad du vill i vilken demokrati som helst.
Jag har läst på den här sajten väldigt länge men inte själv varit aktiv, vare sig här eller på iFokus i övrigt pga tidsbrist. Men nu kan jag inte låta bli att reagera. Inte på någon annan sajt där jag brukar läsa finns det så många ämnen som inte "passar in" som det gör här. Tonen är ofta otrevlig mot de trådskapare som inte i era ögon "passar in".
Man kan tycka vad man vill om konspirationsteorier, men här finns faktiskt en grupp för just detta. Om dessa teorier inte passar här så varför ha en egen grupp? Det jag däremot tycker är störande är alla videor som har postats i stillness trådar som slöar ner trådarna, särskilt när man läser på sin smartphone kan detta vara ett problem. Här raderas trådar till höger och vänster och det ger varken bra eller trevliga signaler. Vilka ämnen är lönt att skriva om för att dom ska anses intressanta utan att riskera att raderas?
stillness, om du istället för att posta filmer diskuterar med egna ord, då är det lättare att kommunicera. Dom flesta tror jag inte tittar på filmerna och då når inte ditt budskap fram.
Trötter. Det som tagits bort är sådant som vi, Medarbetare och värd, inte tycker hör hemma här. Att trådar tagits bort beror på att innehållet i dem anses inte höra hemma här eller stå i strid med gällande lagstifning. Det senare är väldigt allvarligt.
stillness skriver om utomjordingar och att brittiska kunghuset m.fl. härstammar från reptiler från yttre rymden. Det hör definintv inte hemma på politik i fokus. Det är förtal.
I övrigt så hänvisar jag till det sajtvärden skrivit i inlägg # 4.
Men varför inte göra som så att ni tar bort dom grupper där ämnena inte passar in här? Det kanske inte blir så många grupper kvar, men då vet ju alla i alla fall vad man får skriva om.
Det är inget fel på våra gruppämnen. Det är sättet att framföra det på som vi reagerar mot. Vill man vara rasistisk så får man vara väldigt försiktig med det man säger på detta forum precis som med ödlor från yttre rymden.

#6 Det är som sakring säger inte själva ämnena i sig utan sättet som de presenteras på, och hur den efterföljande utvecklingen av tråden ser ut.
Ser att jag har varit lite otydlig när det gäller vilken typ av konspirationsteorier som jag anser passar på sajten. Ber om ursäkt för det. Tanken är inte att ta över den förra Kifs hela inriktning, utan att att ta upp konspirationsteorier som är lite mer grundade och jordade. 9/11, mord på olika politiker, karteller och liknande är det som jag avsåg när jag öppnade diskussionsgruppen. Ödlor och utomjordingar som sätter chip i våra nackar och dricker vårt blod osv är alltså inte vad jag hade i tankarna.
Gällande trådar rörande invandring och invandrare.
Om man skriver på ett sätt som inte uppfattas som främlingsfientligt av läsarna så är dej okej.
Man ska alltså inte tro att man kan använda Politik som ett forum för att helt obehindrat sprida främlingsfientligt material.
Politiks lite mer återhållssamma linje gäller alltså konspirationsteorier gällande utomjordiska öldor som vill ta över världen, andra lite mindre grundande konspirationsteorier och trådar som vill skapa opinion mot invandrare.
I övrigt så har jag inte kännt något behov av att moderara övriga ämnen.
Är det några andra ämnen, förutom de som jag tagit upp, som du anser att vi inte tycker "passar in"?
rättelse: jag har inte alls sagt något om reptiler??
vad andra tror om denna verklighet om det finns Aliens, andra dimensionet etc det får ju stå för dem själva.
Jag har lagt fram ren fakta hur detta pengasystem via The federal reserv bank manipulerar via en elit människar kallad Rotchilds -zionism och hur dessa med vanliga banker skapar pengar av luft.
som jag försökt att förklara så måste vi kunna prata om sådana här avslöjande och inte stoppa huvudet i sanden.
,
En storm är på väg och det kommer att komma fler finanskriser och detta är ingen slump det beror på denna elit har en agenda och pushar sin nya världsregering emot detta och globalismen är dess verktyg.
att jag postar videos då denna funktion finns är för att
en bild säger mer än 1000 ord och en video säger mycket mer så att ni skall lätt kunna förstå och inte behöva läsa 100 tals sidor på era smarthpones eller vad ni nu läser via.
tråkigt att det är så kontrollerat men där har vi ju dagens politiska system man vägrar att ta in ny information och detta är ju ingen öppen debatt, kanske därav inget förändras isamhället? på det politiska planet , höger vänster spelar ingen roll olika färger samma resultat i längden
Det är ju möjligt att det pratas om utomjordingar i någon film, men jag tittar aldrig på de filmer som postas i inlägg. Jag har utgått ifrån att det varit mat, pengar, banksystemet mm som konspirationsteorierna handlat om. Jag är personligen inte intresserad av konspirationer, men hade varit kul läsa om utomjordningarna! #10 Kan du länka?

Lägg inte ut några länkar här bara!
Följdaktligen har jag fått mina inlägg om gula ärtor och alternativ bank (JAK) utan räntor "raderade" för att jag skrivit i "fel" sorts tråd? Eller får man tipsa, tala om gula ärtor och räntefria banksystem överhuvudtaget här inne?
Okej angående de gula ärtorna hann jag uppfatta att jag vänligt?! blev tipsad om att skriva på trädgård iFokus i stället.
(Trådarna låg förövrigt under kategorin EKONOMI)
Alternativ till politik när det gäller JAK är väl privatekonomi if?

Det var jag som drog upp teorin om ödlor i engelska kungahuset.
Detta gjorde jag pga att stillnes la upp filmer med David Icke som presenterades som fakta, och eftersom D.I anser att bla engelska kungahuset är ödlor, så undrade jag om om stillness också trodde på det.
Stillness svarade lite vagt i en av trådarna nånting i stil med "man vet inte vad som finns ute i universum och inget är omöjligt". Jag kan tyvärr inte citera, eftersom trådarna är blockerade nu.
Jag har lagt fram ren fakta hur detta pengasystem via The federal reserv bank manipulerar via en elit människar kallad Rotchilds -zionism och hur dessa med vanliga banker skapar pengar av luft.
I detta saknas både fakta och det är även felaktigt påhopp på Rotchild att kalla dem för något. Även om det inte är troligt att de läser denna tråd så kan man inte påstå sådana saker som bygger på "dina" fakta utan att stå till svars. Det är ingen mänsklig rättighet eller demokratisk sådan att påstå saker om folk, oavsett vem de är. Dert finns inga som helst bevis för det du påstår om federal reserve, det är lufslott om något skapat av Konspirationsteoretiker. Därför passar den sidan bättre än PiF.
"Jag har lagt fram ren fakta hur detta pengasystem via The federal reserv bank manipulerar via en elit människar kallad Rotchilds -zionism och hur dessa med vanliga banker skapar pengar av luft." Skrev stillness
Du har sagt så mycket att det inte går att hålla reda på det. Här bryter du igen mot våra skrivregeler när du skriver det ord som jag märkt med fet stil. Dessutom så påstår du att det är fakta.
# 13 Du ombads att fråga på trädgård i fokus då de är bra på saker som går att odla om du ville veta detta. Jag är själv medlem där då jag har en trädgård.
#7 I ditt inlägg påstår du att det var stillness som tog upp detta med utomjordingar, nu visar det sig att det var Halvdansken som först hade tagit upp det, men det är stillness som får på pälsen.
Varför inte låta människor få ha sina åsikter och diskutera dem, istället för att klanka ner på det som ni själva inte tycker är intressant? Försök möta människor med ett öppet sinne istället för med pekpinnar. Vi är alla olika och har alla olika erfarenheter och utgångspunkter. Visa lite respekt.
# 19 Därför att jag läst tidigare vad stillness skrivit och om rydmdödlor och det var vad Halvdansken refererade till.
Vi vill inte ha den typen av inlägg här på politk som stillness skriver. De hör inte hemma här, vilket också sajtvärden klargjort. Det är nästan ingen mer än stillness som är intresserad av detta.
Tidigare så skrev stillness på andra sajter som fanns på i fokus, nu finns de inte längre och nu har hen flyttat till politik.

Jag är den första att erkänna att jag är en lite halvtråkig Sajtvärd som gärna ser att inläggen håller sig inom vissa ramar.
En medlem på iFokus beskrev iFokus som en stad.
Om jag parafraserar denna medlem och lägger in min tolkning av det så ser det ut lite som följande.
Jag/Mitralis äger denna gata.
På denna gata så finns det ett antal butiker/diskussionsgrupper.
I dessa butiker finns det ett antal produkter/trådar.
Till dessa butiker kommer det kunder/medlemmar och kollar in utbudet av prylar/trådar.
De flesta butikerna har ett stort utbud av röda, blåa, gröna och lite annat blandat. Väldigt lite svart/vita prylar.
Om det kommer in en svart/vit pryl i en butik så granskas den av kunderna för att se om den håller måttet.
Om den blir godkänd så köps konceptet av kunden.
Om det kommer in för många prylar/trådar som inte håller måttet så kommer det att hända ganska mycket.
Vissa kunder nöjer sig med att bara kolla prislapp och kvalitet och gå därifrån.
Andra kunder berättat för sina vänner att det börjar bli en butik med dåliga prylar.
Andra blir förbannade på stört och börjar skrika och gorma på den dåliga kvaliteten på prylen, att det är en rackarns dålig butik och att de inte kommer att sätta sin fot på den gatan mer.
Besöken till stadsdelen blir glesare och glesare och det ligger ett antal svart/vita prylar som hyllvärmare i butikerna. Ingen kommer längre in och lyfter på dom…
Checklista för inlägg som kan tänkas passa.
Finns det att läsa i någon känd tidning?
1. Aftonbladet
Stockholm
391 000
- 3 000 exemplar
2. Dagens Nyheter
Stockholm
369 200
+ 8 100
3. Expressen
Stockholm
293 400
- 19 000
4. Göteborgs-Posten
Göteborg
264 600
+ 600
5. Svenska Dagbladet
Stockholm
178 300
- 3 300
6. Sydsvenska Dagbladet
Malmö
131 700
+ 2 400
7. Dagens Industri*
Stockholm
126 500
+ 11 100
8. Nerikes Allehanda*
Örebro
68 500
- 300
9. Östgöta Correspondenten
Linköping
67 200
- 300
10. Upsala Nya Tidning*
Uppsala
62 100
+ 400
Yomiuri Shimbun, USA Today, Börtnan Bladet, Illustrerad Vetenskap, eller liknande tidningar.
**Kan man se det på TV?
*Rapport, Aktuellt, TV4Nyheterna Skaraborg, Kalla Fakta, Uppdrag granskning, Explorer, Discovery chanel, eller liknande.*
Har du någonting som du vill dela med dej av som du, en släkting eller en nära vänn har upplevt?
**Tänk sådant som brukar bli publicerade som insändare under Ordet fritt, eller liknande, i nämnda tidningar ovan.
Även om du äger gatan så kan du ju knappast bestämma detaljsortimentet i butikerna. Om butikerna tar in ett större sortiment än svartvita hyllvärmare så kommer det troligen att bli ett större antal (nöjda) kunder och stadsdelen blir levande.
På en politisk sajt borde det vara högre i tak om den ska kunna skildra alla delar av samhället. Livet är inte svart eller vitt.

#22 Jo, det går faktiskt utmärkt för mej att gå ner på detaljnivå, ända ner till material och tillverkare.
Om jag ser ett ökat behov av vissa produkter så kommer jag givetvis att tillhandahålla dessa. Men då ska det vara en majoritet av kunderna som anser att det är en bra idé.
Att endast tillgodose tre eller fyra kunder med svart/vita produkter har jag inte någon lust till då jag anser att stamkundernas behov till viss del måste gå före nya kunder som kommer hit från andra stadsdelar.
Det finns gator där dessa produkter har ett mycke större värde för kunderna. Att göra en plattare kopia av orginalgatan har jag inget intresse av.
Är det något speciellt utbud som du saknar på Politik just nu?
Betänk väl att jag inte är så insatt i Politik som är utanför ramarna i #21. Så i vissa fall så kan de vara bra att förklara för mej som som jag vore en 5-åring.
#22 Jag tror inte du blir någon större företagare om din verksamhet går ut på att bara tillgodose ett fåtal stamkunder. Butiksägares målsättning brukar vara att få en så stor kundkrets som möjligt för att öka sina intäkter.
Affären går helt åt skogen om någon enstaka person bestämmer vilka varor man ska sälja. Är det dessutom inget av det man skyltar om som säljs så är det kört.

För er som är intresserade av ett större utbud av trådar om konspirationsteorier så finns ju alltid sajten som några medlemmar startade efter att orginalsajten stängts igen på iFokus.
Mycket nöje 
http://www.andlighetochkonspirationer.se/
#25 Då är vi ju inne på samma spår iaf ;) #27 Jag är inte ute efter mer konspirationer, absolut inte! Jag tycker bara att det borde vara högre i tak på en politisk sajt och inte så mycket förbud och pekpinnar hit och dit. Låt människor få diskutera det dom vill, dom flest här är trots allt vuxna.

Trötter "Jag tror inte du blir någon större företagare om din verksamhet går ut på att bara tillgodose ett fåtal stamkunder. Butiksägares målsättning brukar vara att få en så stor kundkrets som möjligt för att öka sina intäkter"
Innebär det att det är ok att sälja vadsomhelst? Genmanipulerat, saker från barnarbete, miljöfarligt? Kanske tilltalar man kunder just för att man väljer noga vad man säljer? Även som företagare har man ju ett val.
#29 Dina liknelser är inte jämförbara, lika lite som Mitralis. Människan är ingen handelsvara och vi är alla olika och borde ha rätt att diskutera på ett öppet forum oavsett kön, ålder, utseende, div funktionshinder, åsikter mm utan att bli hånade. Vi lever i ett land med åsiktsfrihet, och den ska vi värna om även om vi inte håller med den som yttrar sig. Om alla tycker lika så blir det inga debatter och forumet kan lägga ner.

Det är väl ingen som blivit hånad för nåt av det där du nämner, Trötter?

#30 Jag väntar fortfarande på att du ska berätta vad, förutom invandrarfientliga trådar och vissa konspirationsteorier, som modereras bort.
Menar du att det är låg takhöjd för att jag inte tilltåter den typen av trådar?
Invandraffientligt material har Aldrig fått förekomma oemotsagt på sajten, oavsett Sajtvärd. En Sajtvärd hade till och med nolltollerans mot trådar om invandring.
Gruppen Konspirationsteorier är ny, så om jag inte hade gjort en grupp om konspitarionsteorier så hade det fortfarande varit högt i tak?
Är det det du menar?
Själv så tycker jag i alla fall att jag har höjt taket genom att tillåta vissa typer av trådar gällande invandring och konspirationsteorier.
Vi har haft full rulle på sajten utan invandrings och konspirationstrådar. Om jag skulle göra sajten till ett forum för endast dessa två grupper så skulle jag inte längre kunna stå för vad sajten vill förmedla.
Då säger kanske den som inte är så insatt att "Såå blir det ju inte".
Jo, säger jag som är insatt, och under en längre tid har modererat sajten. Birds of a feather flock together, om man släpper efter för långt när det gäller just dessa två ämnen så kan inget rädda sajten sedan.
Vem har begärt ett forum för konspirationsteorier och invandring endast? Vad jag sa var att man bord få tycka fritt eftersom vi tack och lov har åsiktsfrihet i Sverige som vi ska vara rädda om, men tyvärr verkar den rättigheten vara inskränkt på politik.ifokus.
Invandringen och dess problem och konsekvenser ÄR en stor fråga t o m i Riksdagen, så varför förbjuda diskussion? Det läggs miljarder på invandrarpolitik, alltså våra skattepengar, så varför är det fult att diskutera? Jag förstår inte rädslan.
Forum av den här sorten brukar vara en spegling av det samhälle vi lever i, så jag förstår inte varför det är ett så stort problemet för er att låta människor få yttra sig. Invandrarfientliga trådar har jag inte sett, men jag kan ju ha missat nåt.
Konspirationsteorier åt det mer extrema hållet är nog ingen stor sak att oroa sig över. Men finns det en liten skara som vill diskutera så kan det väl inte göra så mycket. Vad kan hända? Som jag sa, möt människor med ett öppet sinne då får man så mycket mer tillbaka. Pekpinnar och hot skapar bara dålig stämning.

Även detta, "förfarandet" ( jag bestämmer, jag censurerar, vi styr upp…);
på iFokus, politik i fokus etcetera,
hur man hanterar "oliktänkande" är väl just det, en spegling av det samhälle, den verkliga "verkligheten" vi faktiskt lever, befinner oss i.
Se "Ifokus" som ett samhälle, samhället, i miniatyr.
Se det som det och att det i denna kontext, endast ger ett förtydligande, sätter fokus på, hur det fungerar, även i den "stora" världen.
Nej Trötter du har inte rätt att utrycka åsikter som står i strid med gällande lagsfitning. Det gäller bl.a hets mot folk av religiösa skäl eller av etniskt ursprung. De har skett här och därför har trådarna plockats bort.
Du har inte heller rätt att få dina åsikter tryckta här på politik. Detta är ett privat forum med vissa regler och håller man sig inte till dem så blir man avstängd. Så enklet är det faktiskt.
Du får usäkta sakring, men då förstår jag inte syftet med en politisk sajt.
# 37 Att man måste följa den rådande lagstiftningen menar du? Förstår du inte det?
#38 Får man inte diskutera vissa ämnen enlig lag? Det har jag aldrig hört.
#35 Säger damen som starkt förespårkar just det inne på sina egna forum?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#35 Du är rolig du
Har du hört talas om utrycket "kognitiv dissonans"?
En fråga: Om du nu är så mån om att alla ska få komma till tals, hur kommer det sig att du inte röt ifrån när det censurerades hejvilt inne på KiF?
Jag vet till exempel en gång då ett inlägg blev borttaget enbart för att det innehöll en länk till skepticism.ifokus. Du var då Medarbetare och hade enkelt kunnat återpublicera det. Hur kommer det sig att du ignorerade detta?
Sen undrar jag om du någonsin ifrågasatte censurmästaren StaffanM när denne härjade som värst inne på IiF? Eller var det kanske så att du tyckte att det var skönt att se Staffan sopa undan allt jobbigt ifrågsättande?

(Jag förstår inte vad ni syftar, säger, uttalar, ni får förtydliga det för mig. Om ni vill, att jag verkligen ska förstå vad ni "säger" vill, menar.
#40 #41. )
#42 Censur var och är någonting som används otroligt flitigt inne på dina favorit forum. Att förespråka någonting för att sedan agera åt ett annat håll är ingenting annat än dubbelmoral, och en av dom saker jag håller störst förakt för i den här världen.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking

Vill bara börja med att berätta att jag är väldigt smickrad att så många, från den ena dagen till den andra, plötsligt känner att det är otroligt viktigt för dom att få använda Politik iFokus som forum för sina tankar
#34 Läste du klart #33? Läser du mina svar alls?
Berätta exakt vad är det som är otydligt i minna förklaringar så kanske jag kan försöka förklara igen, på ett annat sätt.
Inne på Politik så har det av någon konstig anledning alltid varit så att det i det närmaste endast är de som modererar sajten som startat trådar. Sedan så dyker medlemmarna in och diskuterar med liv och lust. Men det är som sagt tyvärr endast ett fåtal medlemmar som startar egna trådar.
Om vi får en eller flera som aktivt och frekvent startar trådar om invandring eller konspirationsteorier så är det svårt för oss som modererar sajten att hinna starta det antal trådar som krävs för att det inte ska bli en majoritet av de två andra nämnda ämnena.
När andra personer ser och hör talas om att det finns en öppning att skriva den typen av trådar inne på Politik så kommer det att dras hit ännu fler som startar den typen av trådar.
Vi som modererar sajten har ofta ett betalt arbete som inte är här på iFokus. Att lägga 40 timmar på "dagarbete" och 40 timmar på iFokus blir 80 timmars veckor som inte många av oss mäktar med.
För övrigt går det utmärkt att framföra kritiska åsikter om exempelvis islam.
Det beror helt enkelt på hur man uttrycker sig.
Om man på ett lugnt och sakligt sätt lägger fram sina argument utan att "idiotförklara" varken islamister eller läsaren av kommentaren så brukar det gå väldigt bra.
Ett utmärkt exempel på det är en medlem som efter en lite skakig "inskolningsperiod" snabbt kom in i hur man bör skriva på sajten.
Jag håller inte alltid med i dennes åsikter, men personen lyckas skriva på ett sådant sätt att jag inte känner några aggressioner när jag läser inläggen. Det är då lättare att ta till sig innehållet och reflektera över det. Det finns även andra på sajten som på ett exemplariskt sätt tar upp dessa frågor på ett sätt som de flesta kan ta till sig.
Gällande trådar med konspirationsteorier.
Trådar som inte lägger sig på en nivå som är lämplig för Politik är helt ointressanta för mej. Det betyder att modereringen av dessa trådar antagligen blir under all kritik. Därför så lämnar jag med varm hand över dessa trådar till forum och sajter där sajtvärdar och administratöder är mer insatta och intresserade och på ett bättre sätt kan moderera trådarna.
Ni som är intresserade av att diskutera konspirationsteorier kan göra det inne på skepticism.ifokus. Räkna dock med detta kommer att krävas belägg för era teorier 

#36 "Du har inte heller rätt att få dina åsikter tryckta här på politik. Detta är ett privat forum med vissa regler och håller man sig inte till dem så blir man avstängd. Så enklet är det faktiskt."
Slutsatsen jag drar av ditt inlägg är att man vill bara ha ja-sägare på den här sajten, oliktänkande och åsikter som delas av ett stort antal människor men inte av värd och Medarbetare passar inte in här. Trist inställning. Tycker du inte det blir en tråkig och ensidig debatt? Var finns mångfalden ni värnar om?
#47 Det står det inte, och vi har inte bara ja-sägare här. Långt i från. Men rent beteendemässigt vill dom unvika "forum-huliganer" precis som man gärna undviker dom i verkligheten. Vissa går inte att föra en debatt/diskussion med helt enkelt.
Eller du kanske vill prova att hålla en med en massmördare om varför han dödar?;) Samma princip, faktiskt.
Eftersom det är ett land som drivs av majoritetsprincipen så betyder det också att om dom flesta vill att det ska bort så gör det de. Nu är ju det här ett forum som är privat, och sist jag kollade brukar inte jag tralla runt och så på din tomt? Det är liknande regler.
Det är väldigt livliga debatter här på politik. Det är dock mitt mellan valen just nu så det är väl ungefär så här torrt det blir, och det är inte speciellt torrt.
-Stephen Hawking
ser man människor som har olikt tänkande, åsikter som en massmördare?? eller kanske som terrorist?
känner igen det dära terrorist tänket och det har inget med verkligheten o göra det är ett medel för att införa kontroll i samhället.
För sedan när blev hela sveriges befolkning misstänka terroristet jo tack vare 911 (som 1400 forskare kräver en ny officiel förklaring av) FRA fick vi och sedan är alla misstänka terrorister detta är absurt.
Vi måste ha en öppet debatt och ta in allas synsätt och vinklar
det är ju det som är en öppendebatt samt vad politik är till för
annars lever vi i ett gestapo nazy samhälle och det vet jag att majoriteten av folket i vårt land och resten av världen inte vill ha

Just nu så upplever jag det som att vissa av er lägger enormt mycket energi på att fokusera på endast de två typer av inlägg som inte är välkomna.
Prova att lägga ner lika mycket engergi att skriva i inlägg som passar här på Politik.
Man skriver inte om vad som helst på de andra sajterna heller. Krigar ni lika hårt för att skriva om akvariefiskar på Hästar också? Eller förstår ni att de som går in på Hästar kanske inte har något intresse av att ha en massa trådar om akvariefiskar?
Ni stjäl en massa tid och kraft från oss administratörer. Det gör att vi får mindre tid att lägga på de övriga medlemmarna som faktiskt är intresserade av politik, och är aktiva i fler trådar än denna.
Jag tycker faktiskt att det är ganska oförskämt av er att göra så här mot de övriga medlemmarna. Vissa lite hänsyn och omtanke och lägg ner.
Mitralis, det är ingen som krigar, utan många tycker säkert det är rimligt att få diskutera samhällspolitikens alla delar på en politisk sajt, och det är inte alltid lätta frågor inom politik och tjo och tjim, men det får man ta på en sådan här sajt. Du kan inte jämföra hästar med fiskar, däremot kan man säkert diskutera olika hästraser på en hästsajt, precis som man borde kunna diskutera olika sorter politiska frågor här. Jag förstår inte att du tycker det är oförskämt. Om människor inte får uttrycka sina åsikter utan att dom måste stämma överens med dina eller medarberarnas, ja då är ni bara ute efter ja-sägare och att det ska vara enkelt att överskåda. Försök att ha lite större tolerans för alla åsikter. Vad jag kan se så är det ni själva som skapar oredan, och iom det gör det jobbigt för er.
#48 Vilka tramsiga inlägg du gör… Här finns inga forumhuliganer och säkert inga massmördare heller.
#51 Vilken samhällspolitik är det vi pratar om med konspirationsteorier?
Jodå, vi har haft gott om forum-huliganer, ingen poäng för dig att argumentera om det ens, det argumentet har du förlorat innan du ens börjat.
Dom måste inte uttrycka sin åsikt så att den stämmer överrens någonstans alls. Jag bråkar mycket ofta te.x. med sakring om saker, men det har inte varit ett problem, skillnaden är hur man gör det.
Du kan inte propagera på ett forum. Det funkar inte.
Jag har inte samma åsikt som medarbetarna här, och dom har inte samma åsikt som varandra heller. Att du ens vågar påstå någonting sådant visar ju på stor okunskap och att du inte läst någonting på politik nästan?
-Stephen Hawking

#51 Jag säger som Geru. Har du läst några trådar här inne? Vilka trådar har du läst? Upplever du det verkligen som att alla är överrens hela tiden? Själv så tycker jag att åsikterna går isär i fler än en tråd och det är nog fler trådar där man är oense än där alla tycker lika.
Om jag skulle moderera sajten endast efter mitt tyckande så skulle det bli en blogg, och då kan jag lova att det skulle se helt annorlunda ut 
Det måste finnas någon fakta bakom, tyvärr är vissa konspiration uppbyggda kring en falsk dikotomi. Dessutom har de senaste teorierna oftast kommit från personer som varit verksamma på andra mer passande sidor. Man får ta hänsyn till att det ska handla om politik. Det blir inte politik om man utgår från att det finns en hemlig grupp som styr allt och att ALLA partier lyder dessa, NWO är inte politik, David Icke är inte politiker, Illuminati är ett fantasifoster i nuvarande diskurs, Weishaupt stod för något annat som skiljer sig grovt. Vägrar man skriva på Illuminati/konspirationsteorier eller ens som filosofi så passar det inte här. Vissa kommentatorer har en förmåga att bara komma fram i gnälltrådar, bidrar man inte i debatten annars så lägger inte jag så stor vikt vid gnället. För min del blir jag tveksam till syftet, man beklagar sig fast man säger sig inte egentligen bry sig. Då förstår inte jag varför man gnäller heller.

Trötter. Du skriver att du inte har något intresse av konspirationsteorier. i #12, Jag är personligen inte intresserad av konspirationer.
Stämmer det? Varför är det så viktigt för dej att det ska vara konspirationsteorier på ett forum som du ändå inte är aktiv på?
Om jag släpper in fler konspirationsteorier, som du inte är intresserad av, så kommer jag att tappa medlemmar som tycker om Politik i nuvarande form. Eftersom du Trötter inte heller har något intresse av konspirationsteorier så kommer jag alltså att ha förlorat medlemmar för att tillgodose dina önskemål om trådar som du inte är intresserad av.
Har jag uppfattat dej rätt nu att det är det du önskar?
Tror du att du skulle vara mer aktiv på Politik om det fanns fler trådar som du inte är intresserad av?
#52 Eftersom någon här tog upp invandrarpolitiken som ett ämne, så är det i första hand den jag syftar på av dessa två ämnen som ni tagit upp som exempel, inte konspirationer. Jag har redan sagt att det inte intresserar mig, men om någon annan är intresserad så stör det mig inte om en liten grupp yttrar sig. Det stör mig inte heller att diskutera invandringen, den är en stor del av svensk politik.
Vill man inte ha konspirationer så ta bort gruppen. Samma sak med invandringen, ta bort den gruppen också. Den kostar åtskilliga miljarder, men man får inte diskutera den
#53 Jo då jag har läst åtskilliga trådar här inne under en längre tid, och jag upplever nog att ni är en liten klick som ofta tycker samma och försvarar varandra, och dom som inte tycker som ni dom blir ofta påhoppade eller i vissa fall hånade på ett eller annat sätt. Försök ta till dig av kritiken, den är inte så illa menad, kanske har du bara blivit lite blind. Som jag sa i #19 så försök ha ett öppet sinne för andras åsikter även om dom stider mot dina egna. Vi är alla olika.

#57 De flesta nya som blir medlemmar på sajten köper konceptet och vi har tidigare inte haft några större problem med denna frågeställning, tills helt nyligen.
Om jag måste välja mellan att tillgodose flera aktiva återkommande medlemmar som skriver i diverse trådar, eller att tillgodose en eller två som skriver i denna tråd, så är valet givet.
Vi på Politik försöker hela tiden förnya oss och anpassa sajten för att så många som möjligt ska känna sig välkomna och trivas.
Att tillåta den typ av trådar som du efterfrågar tror jag inte kommer att göra sajten mer välkomnande.

Kan bara beklaga att Ni släppt löst alla konspirationstrådar igen. Varför?
#56 Med tanke på hur många tidigare inlägg vi har haft ang. invandring förstår jag inte riktigt hur du ens kan säga så?
Konspirationsteorier är vad tråden handlar om, inte invandring. Det är nämligen inget problem med att diskutera det här. Jag har gjort det massvis med gånger under årens lopp. Nästan för många gånger. Av alla saker som folk gillar att diskutera så är det att diskutera saker när dom direkt avskyr någonting. Det blir tröttsamt.
-Stephen Hawking
# 34
Ja vi har åsiktsfrihet här i landet, men det betyder inte att man får häva ur sig hur som helst.
Du är inne på ett forum, jämför det med att vara inne i Mitralis vardagsrum, där är det hen som bestämmer vilka ämnen som får diskuteras o hur.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.