Åkesson
SD har ju hamnat i blåsväder, måste säga att Åkesson klarat mediatrycket riktigt bra, svår ballansgång han har. MEN, en sak kan jag undra, om någon i dom aktuella filmerna kallar någon för "blattelover" så är frågan om det skrämmer bort någon av deras väljare, är det inte just så deras väljare själva kan tänkas uttrycka sej?

He-he, det har du ju rätt i!
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Dom sa på TV4 NEWS att Åkesson tappat i förtroende hos allmänheten, men att SD-väljare inte tappat eller t.o.m. vunnit i förtroende för honom.
Japp, och då ser man ju hur sjukt samhället gått och blivit om 10% går runt och tycker det är okej.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Måste säga att jag älskar betnérs syn på det hela.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Jag tror ju inte att detta skrämmer bort SDs kärnväljare, de är antagligen av samma skrot och korn (även fast alla kanske inte går så långt som att beväpna sig med järnrör). Däremot kan det nog skrämma bort de förvirrade människor som har gått på det här med att SD inte är rasister och som då "missnöjesröstade" på dem.
Några 11% i nästa val blir det nog inte.

Det är två år tills nästa val, då är det här bortglömt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#5 Det har du antagligen helt rätt i.
#6 Japp. Fast ge fan på mig att jag ska påminna alla om det varje gång jag får tillfälle.
-Stephen Hawking
Om Åkeson agerar rätt så kan detta till och med vara en fördel för SD. Om han kan ses rensa i partiet och göra sig av med dom värsta så blir han starkare. Jag tror att så länge som dom andra partierna inte vill ta tag i invandrarfrågan så kommer SD att bli starkt.
# 8 Du har så rätt i det drummer.

Ja jösses. Att ett helt lands val ska hänga på just invandrare visar på hur lite vi egentligen tänker.
#10 Någonting jag märkt att många människor har väldigt svårt att förstå hur samhället fungerar. Eller hur jävla bra dom har det.
-Stephen Hawking
#10 Med den typ av demokrati som vi har så kan ett enfrågeparti få en väldig makt. Det har mer med systemet att göra än med vad folk tycker är viktigt.
Att, som dom stora partierna, inte lyssna på det ökade missnöjet om invandring visar hur lite dom egentligen tänker. Det spelar direkt i händerna på SD.
# 12 Det var så MP tog sig in i riksdagen.
#8 & 12 Du har helt rätt! Invandrarfrågor är de enda frågor man inte får tala öppet om i Sverige idag trots att det är en av de största ekonomiska frågorna.
Om vi inte vill att SD ska få större makt så måste de andra partierna ta sitt ansvar och för ovanlighetens skull lyssna på vad väljarna tycker. Vi behöver invandrare, men vi behöver inte invandrare som kommer hit av ekonomiska själ och låter svenska skattebetalare betala deras uppehälle på livstid. Svenska skattebetalare är inte bara svenskfödda. Jag har träffat många invandrare som inte förstår hur svenska myndigheter resonerar i sin invandrarpolitik. Vi måste integera människor som kommer hit, få dom att bli delaktiga i det svenska systemet. Att bara ge dem bidrag livet ut ökar klyftorna och missnöjet. Vi kommer att få de politiker vi förtjänar om de "rumsrena" partierna inte gör något. Det är bara två år till nästa val, dags att vakna om inte SD ska få större makt.
Reinfeldt har sagt upprepade gånger att man ska se hur SD uttrycker i sociala medier så förstår man bättre vad dom står för än om man lyssnar på Åkesson. DN hade en artikel i veckan där man menade att SD är ett fascistiskt parti, något att fundera över.
Stormtrupperna verkar närmast tycka att marodören gjort något bra, medans andra väljare som röstat på dom som protest nog inser vad de går för.
http://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/k-g-bergstrom-starkt-stod-i-sd-for-akesson/
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
# 14 Nu är det inte invandrare det är frågan om utan flyktingar. Som flyr för sitt liv och som söker en fristad. Däremot så har du rätt när det gäller integrationen.
#17 Egentligen handlar ju tråden om Åkesson, men det gör att man osökt kommer in på invandring. Flyktingar ska ges en fristad så länge det är krig i deras egna länder (det är ju därför dom flyr). När kriget är slut finns ju ingen anledning att stanna kvar här. Jag tror faktiskt att de flesta av dessa människor helst vill bo i sina egna länder där dom slipper att känna livslångt utanförskap. För att förstå hur jag menar så tänk er in i det omvända att vi tvingas fly till ett fattigt afrikanskt land där vi måste anpassa oss till deras kultur och leverne. Inte många av oss skulle klara det. Hoppas nu ni kan förstå hur jag menar utan att jag blir stämplad som rasist…
Intressant analys: http://feministisktperspektiv.se/2012/11/17/okunnig-rapportering-om-sd/
Åkesson har de senaste dagarna (och även under många år bakåt) visat att han är en riktig statsman och ledare. Han kommer att gå till historien som en av sveriges mest rakryggade och modiga män som vågade gå i täten för ett parti bespottat, bekämpat, utskrattat och hånat av alla andra. Han har inte vikt en tum och inte gett efter trots ett sådant massivt motstånd. Är det någon som gör skäl för sin lön i det här landet så är det han.
#20 Njae. Människor som blir bespottade och som folk tycker illa om brukar inte gå till historien. Tyvärr. Man gör antingen någonting storartat, eller någonting storartat hemskt.
Synd att åkesson är rasist, annars hade jag varit väldigt förtjust i honom.
-Stephen Hawking
#20 Stämmer inte riktigt. Världens mest bespottade man hette Hitler, han gick till historien… Om Åkesson kommer att göra det är väl mer tveksamt. Men visst, han är en duktig kameleont, det kan ingen ta ifrån honom.
#22 Men för …, är hans engelska verkligen så dålig? Skamligt…
-Stephen Hawking
#21 Det är segrarna som skriver historien…
#23 Jag skrev iofs Sveriges, inte världens.
#25 Även om Hitler hade tagit över europa hade nog ingen glömt det som skett ändå(hoppas jag).
Men visst är det ofta så att segrarna är dom som påverkar historien mest. Så är det alltid. Det betyder inte att man glömmer den andra sidan av myntet dock.
-Stephen Hawking
http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-ledarens-krishantering-far-berom
"Han är häpnadsväckande duktig och tillhör de skickligaste partiledarna i Sverige. Han är begåvad och en god retoriker"
Tror inte att många andra människor hade klarat av det som Jimmie gjort de senaste 10 åren.
#28 Jag säger ju att han är duktig, bara det att han är rasist som förstör det fina. Det är ju därför han är bra med, han brinner för någonting. Synd bara att det är fel sak han brinner för.
Jodå, jag tror andra hade klarat av det. Men han hanterar inte parti-medlemarnas skit så bra, han borde vid första ord av att filmen kommit ut kickat(inte för att han inte hade sett filmen innan, för det kan man nog garantera att han hade gjort, men mörkning är ju en del av "politik").
SD hade ju inte funnits, eller ens kommit in i riksdagen om det inte vore för åkesson. Så visst är han bra, men på fel sätt.
-Stephen Hawking
#25 Sorry, mitt inlägg #23 var riktat till Gerus inlägg #21
#30 Jag förstod det:p I vilket fall vet jag inte om hitler är världens mest bespottade man. Det beror nog på i vilket land man bor i. Här i europa lär han vara den största "marodören" men det betyder inte att det är likadant i hela världen.
-Stephen Hawking
#1 Oj, marodör är nog ett uttryck i underkant för den mannen. Vem skulle vara mer bespottad? Visserligen finns den en rad bespottade män och diktatorer genom historien, men Hitler tar nog ändå priset.
#32 I europa tar han nog priset, absolut.
Ja, marodör är nog ett ord i underkant, absolut.
-Stephen Hawking
Beror nog på hur man ser det… Stalin hamnar nog inte långt efter eller till och med före ur vissa aspekter. Fast Stalin röjde ju mest upp inrikes, han startade ju inte ett världskrig.
#34 Lite så jag tänkte med.
-Stephen Hawking
Blir ju svårt för de som håller på SD att erkänna att man kanske tänkt fel i vissa lägen. Är det något som är svårt så är det att erkänna misstag. Det är väl inte helt utan anledning att man "rensat" upp i partiet i omgångar. Först var det de med kriminell bakgrund, sedan de med "fel" åsikter, de som sagt fel saker osv.. Tittar man på helheten så är det konstigt att ett parti som ser sig nödgade till dessa åtgärder inte ansätts mer i media. SD har fått martyrrollen och media drar sig för att verka vara de som utsätter dem för hemskheter. Gråtvalsen har gått hem helt enkelt. Nu är det dags för handling och då händer ingenting. Ekeroth borde ju skickas åt helsike med en gång men inget händer. Deras justitieministerkanditat visar sig ju vara en fascistisk liten bortskämd skitunge som inte har ett uns av moral eller rättskänsla. Jaga folk med järnrör och inte släppa dessa förrän polissirenerna hörs, visar ju bara på hur skev hans bild är. Uttala sig i kanadensisk tv om hur värdelöst Sverige är(!) visar också på dåligt omdöme. Sverige måste ju vara fantastiskt när en sådan person kan bli en maktfaktor i Sverige.
cala02, så du menar att hela tanken om den havererade invandringspolitiken är ett feltänk enbart på grund av att Expressen visar några fyllefilmer?
Det är ju detta som är det centrala, den politik som SD har i sitt partiprogram och vilka åsikter man själv har. Sedan är det såklart olyckligt för partiet att man har företrädare som beter sig illa men det ändrar ju inte ett dugg i själva sakfrågorna. Som väljare, tror du att man ändrar åsikt om invandring, utträde ur EU, nybbygnation av kärnkraft, skärpt kriminalpolitik osv bara för en sådan här sak? Tror du att man ändrar sig och röstar på något av de partier som varit med och lett fram Sverige till där vi är idag pga detta? Jag är ledsen att behöva göra dig besviken men det funkar inte så.
#37 Nä. Han anser nog det sen långt innan fyllefilmerna, om jag ska tolka det han sagt tidigare. Samma sak med mig. Men saken är den att det visar precis det som vi trott hela tiden, och det visar dessutom att ditt tidigare försvar av SD inte stämt.
Jodå, visst spelar det någon roll. När juholt var partiledare för socialdemokraterna sjönk förtroendet och rösterna för S. Så där har du faktiskt fel.
-Stephen Hawking
Du Magnuz tillhör väl just dom som i det närmaste aploderar beteendet vi sett i filmerna som Expressen publicerat?
Ja jag tror att ett parti som bara har ett svar men säger sig stå för en viss moral men uppenbarligen gör något helt annat har hamnat i en återvändsgränd. Det var besvärligt första åren när man kom in i olika kommuner med kriminella bakgrunder. Man har nyligen uttalat sig om nolltolerans mot rasism, vilket kärntruppen är emot. Ted Ekeroth manipulerar mot sitt ungdomsförbund. Summa sumarum, jo det hela handlar inte om havererad invandringspolitik utan om ett fascistiskt parti som har stora problem med ordning och reda.
Vad man för tillfället har i sitt partiprogram har ju inget värde eftersom det bytts ut hela tiden. Det som står kvar det är väl mest om att man inte ska tolerera sånt beteende som de nu själva givit prov på. Oavsett om man invandrat eller ej. Oavsett vilka konstiga paralleller man försöker göra så är det inte okej.
Ni skriver mycket och försöker svara mig men ni lyckas inte förstå det jag skriver utan passar på att upprepa samma sak hela tiden.
http://www.expressen.se/nyheter/stark-matning-for-sverigedemokraterna/
"Men det var enligt Sifo knappt någon skillnad i stödet för SD i den fjärdedel av intervjuerna som är genomfördes i onsdags och torsdags då Expressen publicerat den uppmärksammade filmen."
Ni verkar inte fatta att det jag skriver inte går att bemöta på det sätt ni gör utan det är ett konstaterande jag gör. Jag som SD-väljare VET ju detta, ni antar och gissar bara. Jag uppfattar snarare ett starkare stöd för SD i många kommentarsfält, på Facebook mm efter de senaste dagarnas "skandal".
Det cala02 skrev var detta:
"Blir ju svårt för de som håller på SD att erkänna att man kanske tänkt fel i vissa lägen"
Jag menar att visst är man såklart besviken, men resultatet blir ju inte att man röstar på ett annat parti. Har man väl insett vartåt det bär med nuvarande politik så ser man bortom händelser som veckans. Det är faktiskt rätt underhållande att läsa hur ni så innerligt tror att SD-väljarna ska reagera och hur ni hoppas att nu kommer SD rasa i opinionen. Det kommer inte att hända, medias makt att förändra opinionen på det sätt man försökt med den sista tiden fungerar inte, sorry!
Så länge det inte finns något annat parti att visa sitt missnöje med så kommer SD att finnas i Riksdagen. Det var så MP kom in genom missnöje med miljöpolitiken.
SD brukar göra en stor sak av att de får stort stöd i invandringsfrågan. Visst, men de glömmer att nämna att för de flesta av oss så är det en ickefråga.
Det är då och då en intressant fråga att diskutera på forum, men har i princip ingen betydelse för om vi röstar på socialdemokraterna, folkpartiet eller pensionärs-partiet.
Däremot är det SD enda fråga. Och enda svar.
Hur ska staten stödja SAS?
minska invandringen
Får Madde gifta sig med… vad han nu heter?
stoppa flyktingströmmen
Ska Sverige arrangera OS?
säg nej till moskéer
Det är inte alls en ickefråga, det är den sjunde viktigaste politiska frågan enligt mätningar (eller var det femte…minns inte exakt). För de som ser det som en ickefråga rekommenderas en kurs i matematik eftersom minus i budgeten på ett ställe innebär minskat reformutrymme på alla andra ställen. Invandring är alltså ingen isolerad fråga på samma sätt som det andra du tar upp då den påverkar i princip allt annat på det ena eller andra sättet.
Men nu är det inte invandring som är frågan utan flyktingar. Den mesta invandringen har vi från våra nordiska grannländer.
I kvoten invandrare så hamnar även alla Svenskar som bott utomlands o flyttar hem.
# 46 Det är helt riktig. Men det som diskuteras här är flyktingar, inte invandrare i allmänhet.
Ja någon är det som inte vill förstå. Mätningen gjordes visserligen för "skandalen", men det har ingen betydelse, det är fortfarande 91,5 % som inte tänker sig rösta på SD. Hur kan då 8,5% representera "folket". Jag uppfattar också saker på Facebook och i diskussioner IRL med folk. De är inte lika säkra som du på att det är positivt för SD nu. Åkesson håller jag med om har ett visst stöd, men det var i de egna leden. han hade faktiskt tappat för de som inte röstar på SD. Så lockelsen finns mest i egna leden. Omdu så upprepar dig tusen gånger så får du ju inte mig att bli SD anhängare. Bara för man upprepar samma skitprat så blir det inte sant. Jag träffar väldigt mycket folk, och vågen dalar, det kan jag garantera. Ni kan nå upp till 13% om folk av någon outgrundlig anledning skulle glömma bort allt tjafs i partiet. Tjafset har bara börjat, de som har intresse av att läcka ut dessa filmer kommer inte ge sig.
Visserligen är det bara spekulation, men Åkesson får leta efter missnöjet i de egna leden och då visar sig despotin från sin rätta sida. Utrensningarna kommer att fortsätta eftersom det är ett intolerant parti. Du själv visar denna inskränkhet genom att dra in invandrarfrågan i något som handlar om något helt annat. För mig är det ett bevis på att inte lyssna utan predika partiets och Åkessons lov.
Till slut så lägger jag in texten från din egen länk, hur ska vi tolka det som onsdags och torsdags?
Sverigedemokraterna får ett starkt stöd i SvD/Sifos novembermätning.
Undersökningen är dock främst genomförd före Expressens avslöjanden om de tre SD-profilerna Erik Almqvist, Kent Ekeroth och Christian Westling.
Ja du cala…jag har inga förhoppningar om att omvända varken dig eller de som agiterar så friskt emot SD. Däremot har jag läst och skrivit om SD i omgångar på olika forum sedan före valet 2006 och det du skriver har jag läst och hört ända sedan dess;
- SD är bara en dagslända, de tappar snart till under 1%
- SD kommer att falla ihop precis som NyD.
- SD kommer aldrig komma in i riksdagen.
- SD kom visserligen in men nu kommer folk fatta att de inte kan påverka och tappa till under 4% i opinionen igen.
- SD är ditten och datten och snart upptäcker folk det och då är det slut.
osv osv osv…
Vad har då hänt under denna tid? Jo man har i princip dubblat sitt väljarstöd vid varje val. Nu har man ökat från 5,7 till ca 8-10% på de två åren mellan 2010 och 2012. Visst, det blir säkert en liten dipp nu under december och januari men verkligheten i form av neddragningar i välfärden mm försvinner inte utan kommer att göra sig allt mer påmind och fler och fler kommer att drabbas av invandringens negativa sidor och bestämma sig för att "nu är det nog", vilket innebär ytterligare röster på SD.
90% av folket lägger visserligen inte sin röst på SD idag men ca 60% av folket anser att SD har den bästa invandringspolitiken. Alltså, en majoritet håller med SD i invandringsfrågan.
Var har jag sagt det? Du har väldigt många hjärnspöken att jag om du har hört saker som jag aldrig sagt. Det är tYpiskt att när det går emot i en diskussion så läggs det in helt oväsentliga saker som "man hört". Inte undra på att ni har så mycket att gnälla på i partiet.
Här har vi din stora statsman;
Tycka eller inte tycka om SD. Så länge som dom andra partierna inte tar tag i frågan så kommer SD att finnas och troligen bli ännu starkare.
#49 Jag ser SD som ett missnöjesparti och jag tror att Åkesson måste rensa i partiet för att det inte skall försvinna så småningom vilket händer med dom flesta missnöjespartier.
#48 Om nu inte dom andra partierna tar tag i invandrarfrågan så kommer SD att fortsätta gå bra. Den här filmen kommer att glömmas och om Åkesson rensar lite så tror jag att han kommer att gå bra.
Dom bekanta som jag pratar med anser att den misslyckade invandrar och integrationspolitiken ligger högt på deras lista. Dom flesta röstar inte på SD men flera av dom som bor i Göteborgs förorter har förståelse för deras politik.
Att 60% av befolkningen tycker att SD har bäst invandrarpolitik säger en hel del om hur misslyckad den nuvarande invandrar och integrationspolitiken är och det är farligt att bara ignorera det som dom stora partierna gör.
Så klart att SD kommer att finnas kvar så länge som man försöker tysta ned de problem som uppstår med flyktingpolitken. Det har de gjort i alla andra länder runt omkrng oss. I Finland gick Sannfinnländana fram stort i valet. Varför skulle Sverige vara en isolerad klick?
I Norge så är Fremskrittspartiet ett av Norges största borgerliga pariter.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fremskrittspartiet
I Danmark så finns Danskt folkeparti som är en utbrytning ur Glistrups gamla Fremskidtsparti. De har varit stöd för regeringar och har idag cirka 13%. De har också 2 mandat i EU.
#50 Kliv ner från de höga hästarna nu. Jag påstod inte att det var du som sagt precis det jag skrev. Det var exempel på kommentarer som jag fått under flera års tid på olika nätforum mm och alla har de haft fel medan jag till slut fått rätt.
Denna tål att upprepas;
http://www.yougov.se/wp-content/uploads/2011/04/YouGovOpinion-V%C3%A4ljaropinion-April-2011.pdf
Se sidan 7 längst ner. 57,8% anser att SD driver Flykting- och invandringspolitiken bäst. Och nej, 57,8 är inte 60 men man brukar ofta runda av sådana här siffror. Så, nu har jag sagt det själv så slipper cala02 eller någon annan ödsla tid på det, snällt va?
En intressant sak i diagrammet är att V+MP, alltså de två partier med mest utpräglad invandringsvänlig politik, får SAMMANLAGT 2,3% av stödet. Det säger lite om vad folket tycker i frågan!
Snacka om höga hästar.
Det är inga höga hästar, det är bara ett kallt konstaterande av fakta. Eftersom du visat att du inte är intresserad av fakta utan argumenterar mer efter känsla och inlärda floskler så förstår jag i och för sig att du tycer så 
Bygger du fakta på det du hört på nätet och konstaterar att alla har fel och du rätt så är det varken fakta eller rätt.
#57 Så du menar att t.ex en utredning eller rapport som publiceras på en myndighets hemsida i PDF-format är en sämre källa än om man fysiskt går in till myndigheten och får rapporten utlämnad i pappersformat?
Du skrev att du hört på nätet och haft diskussioner där alla andra har fel och du rätt. Vilka rapporter, PDFer och utredningar syftar du till då?
Du skriver att SD driver flyktingpolitiken bäst, hur menar du då? Mig veterligen har de förslag på hur de skulle driva den, inte att de driver den. Att flyktingpolitiken är cynisk och misslyckad har jag aldrig bestridigt, däremot tror jag inte SD har lösningen på det.
Nu ska jag spekulera och påstå att vi inte kommer att ge lika många uppehållstillstånd 2013 som 2012. Obs! det är en spekulation jag kan ha fel. Därmed tror jag inte somalier kommer ta in 10 anhöriginvandrare per familj.
Hur många vi tar in beror väl på vad som händer ute i världen, det kommer ju nu många från Syrien t.ex.?
Hur många vi tar in hänger på det, men hur många som får PUT tror jag beror på konjunkturen för tillfället med någon eftersläpning.
Jag säger att jag stött på personer som du (inte du, men med liknande åsikter) som sagt sådant som jag radade upp. Detta är bara en erfarenhet som jag delade med mig av. Jag har förstås argumenterat emot detta och till och med du kan väl erkänna att jag därmed haft rätt och SD faktiskt kom in i riksdagen och nu har ytterligare stöd i opinionen.
Iofs…med tanke på hur du brukar argumentera här på forumet så kommer du väl snart påstå att SD inte alls sitter i riksdagen och att det är något jag inbillat mig.
#62 Ojoj, du verkar verkligen på dåligt humör idag.
-Stephen Hawking
Är det mig du menar får du gärna visa var jag sagt det. Jag är fullt medveten om att SD kom in i riksdagen, jag har väl aldrig påstått annat. Det är svårt att veta vad du sagt på nätet eller vilka du argumenterat emot. Tro det eller ej, jag hade rätt i att Brynäs vann SM-guld i våras. Du kan ju inte påstå att du har rätt i en diskussion vi aldrig sett, och att andra ska ta det som fakta att du alltid har rätt.
Du kan ju t.ex. leta bakåt i detta forum. Här är en tråd från 2008 där jag och AndersE diskuterar opinionsundersökningar och jag bland annat skriver följande i inlägg 40;
Senaste SIFO-mätningen ger SD deras högsta siffra någonsin, 4,5%. Inte alls förvånande, och med rådande kravaller i Malmö, inbrottsvågor i södra Sverige och händelser som dessa;
http://www.corren.se/archive/2008/12/21/k10057se5zpckqc.xm
så lär inte nästa undersökning visa en lägre siffra. Synd bara att det skall krävas så mycket onödigt lidande och drabba så många oskyldiga innan svenska folket vaknar på allvar.
Jag förutser alltså redan 2008 ett högre resultat framåt i tiden än det dåvarande rekordet på 4,5%. Mycket riktigt fick de ju två år senare 5,7% i valet och nu i slutet av 2012 ligger de stabilt runt 7-10% med en topp på 12,3%.
http://politik.ifokus.se/discussions/4d71553eb9cb462227065ec0-stort-ras-for-s
Käns som om den här tråden har spårat ur lite? Inget ovanligt dock….
#66 Det gör dom väl alla här på politik xD?
-Stephen Hawking
Jo, som sagt, inget ovanligt…