Politik iFokus

Politik

Etiketträttsfrågor-integritet
Läst 1146 ggr
vallhund
0

Arbetsinvandring?

http://www.expressen.se/nyheter/priset-for-ett-jobb-pa-mcdonalds-100-000-kr/

Undrar hur vanligt detta är? Det är ett relativt nytt fenomen för mig, har stött på det genom jobbet ett antal gånger o dessa personer mår extremt dåligt o sitter i samma grymma rävsax som t ex "postorderfruar"

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Martin
0

Det finns säkert många som likt dessa far illa, och mår dåligt. Men det finns också bra exempel på det.

Jag tycker det är bra att det finns sen måste man nog se över det och se om man kan göra något för att förhindra att det blir som i detta fallet.

Alternativet är (vilket också är utbrett, åtminstonde i mina hemtrakter) människohandel och då har man ingen insyn alls.

mvh Martin

Magnuz
4

Varför blir jag inte förvånad? Det är väl självklart att detta system missbrukas, både för ekonomisk vinning men också för att få hit anhöriga och släktingar från sina hemländer.

Men det är väl dessa McDonalds-anställda som Ullenhag o Co menar när de pratar om högutbildade invandrare som kommer och tar arbeten inom bristyrken. *suck*

[sakring]
2

Måste bara säga att jag blev chockad när jag läste om detta. Folk gör pengar på det. Jag mår illa!

Martin
2

#3 Det är nog tyvärr den verkligheten vi lever i - kan man göra pengar på något är det alltid någon som gör det. Men visst mår man illa av det. Men om det nu är som det stått på något ställe, misstankar om att det kan röra sig om flera hundra personer så är frågan hur många som vet om detta för då tror jag att vi bara har sett toppen på ett isberg.

Jag är dessutom helt övertygad om att detta förekommer på fler ställen i samhället.

mvh Martin

Magnuz
2

Det är inte bara inom denna bransch som asylinvandringen ger stora pengar. Varför tror ni Bert Karlsson driver flyktingförläggning och precis köpt en till?

[cala02]
1

För att tjäna pengar.

Halvdansken
1

Cyniskt, undrar hur de kan sova på nätterna. Tyvärr är det nog inte helt ovanligt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

MonisN
1

Jag är inte det minsta förvånad. Då och då kommer det fram att just McDonald's är inblandad i diverse skandaler. Städskandalen t ex var en där invandrare fick jobba nästan gratis. Förstår inte att folk äter på McDonald's öht.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.