Politik iFokus

Politik

Etikett: kultur
Läst 917 ggr
[rolnor]
2

Musikhjälpen i P3

Önska en låt och bidra till att ge barnen i slummen (och även vuxna får man anta…) rent vatten!

MonisN
1

Tanken är väldigt god, men efter alla rapporter om bidragspengar som inte kommer fram så känns det inte kul att ge längre. Tyvärr.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[cala02]
0

Så vi ska inte hjälpa i hemländerna?

[RadioMG]
1

#1 Håller med dig!

#2 Vadå hjälpa hemländerna? Pengarna som skickas utomlands kommer väldigt sällan fram till berörda personer. Istället är det rika som får ta del av de. Kolla bra Gambi hur mycket bistånd vi har skickat, men hur mycket har gått till de stackars barnen, hemlösa och HIV-smittade?

[cala02]
1

Det är ju det som är svaret på att man inte ska ta in flyktingar till Sverige. Ska vi inte ens skänka pengar till rent vatten? Vi har en enorm överbyggnad i de flesta branscher, för att inte prata om statlig förvaltning. Att Röda Korset ger jättelöner till chefer är en annan fråga. Varför inte angripa det problemet istället för att strunta i det reella problemet, även om korrumption också är ett problem.

MonisN
1

#2 jag är för att hjälpa där hjälp behövs, men merparten av pengarna går till helt andra saker och når inte fram till dom som behöver dom. Jag skulle gärna skänka till rent vatten, men hur vet jag att mina pengar kommer fram?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[cala02]
1

Ställa höga krav på de som distrubierar hjälpen. Jag skänker ju inte pengar till Röda Korset så länge höga chefer tjänar mycket pengar när andra jobbar ideéllt. Får tyvärr inte in röda korsets sida så jag kan länka.