Utöver idioten som sparkade dem, så är det andra jag känner suger. Facket, de kunde inget göra? Vad får de pengar för att göra. Värna om sina medlemars intressen eller inte göra något? De känner jag har mest att skylla.
Juristen som inte tycker att de är östermalmsrika tänker fel. Men framföralt Facket som borde ha stått på deras sida, betalat juristen och sett till att chefen hade ftt se ett och annat.
Som om de var sist in? Om de inte fick vara kvar så ska ingen få komma in och ta deras plats under en tid.
Sedan så ska de få avgångsvederlag anser jag, om de inte fick jobba hela tiden efter uppsägning tills de gick. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
men fanns det ingen turordning?
man får väl inte sparka folk hur som helst?
själv så var jag i samma sits för ett tag sedan med en arbetsgivare som ville sparka mig pga att jag varit sjukskriven för mycket pga olika sjukdomar.
om han gått vidare med det så hade facket krävt skadestånd till mig pga att företaget gjort fel.

Jag har inte något gott att säga facket, var med i transport när jag var ute för en arbetsolycka. Detta var 93 på hösten, men de har inte lagt så mycke som två strå i kors för att hjälpa mig mot arbetsgivaren. Hadde jag sparat fackavgiften på bank, så hadde jag haft en bra slant i dag, o kanske ett belopp som jag kunde prosessa mot arbetsgivaren med. Mäniskan är som en maskin, börgar den krongla så är det bara att byta ut den mot något nytt o fräst.
OM man har en vek styrelse där man arbetar, så kan man kontakta avdelningen istället…