Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 984 ggr
Staffan
0

Persson prickas

Det är rubriken på en artikel på Expressen.se just nu.

"Statsminister Göran Persson och förra utrikesministern Laila Freivalds kommer få hård kritik av KU. Orsak: de sökte inte själva information på annandagen 2004. - Kritiken har blivit mycket skarpare på flera punkter, säger en KU-ledamot till Expressen." (länk till artikeln)

Vad har du för åsikter kring hanteringen av tsunamikatastrofen?

Mvh // Staffan

Anne
0

"Var ligger Phuket?"

Äh, det kändes väl ganska taffligt - men å andra sidan.. ja, det var väl jättesvårt att förstå hur stort det hela var. Kritik från KU - ja, det är berättigat. Kritik från hela svenska folket - well, det tycker jag faktiskt kan diskuteras. Även om jag gärna skulle ha en regering som faktiskt kunde pallra sig in på typ expressen.se om nåt verkar vara på gång…

mans
0

Jag tycker helt klart att de är värda att prickas. Så dålig omvärldsbevakning får man inte ha som statsminister eller utrikesminister.

Ida
0

Visst skall väl alla, inklusive statsråd, någon gång få vara lediga, men att en händelse av denna kaliber kan gå både statsministern och utrikesministern ombemärkt förbi är skrämmande. En av dem har redan fått betala för det och den ytterst ansvariga bör därmed också få ta konsekvenser för sitt handlande.