Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 1096 ggr
Gustafsson
0

Har Sossarna drabbats av valfeber?

Snacka om att jag piggnade till imorse… Öppnade min tidning och läste:

Gratis barnomsorg och fritids för alla under tolv år. Stockholms socialdemokrater lovar reformer på nästan en miljard kronor om de vinner valet. En väljarflört eller köp som har drabbats av rejäl valfeber.

Det fanns än mer; regeringen vill nu och det snarast sänka fastighetsskatten. Sossarna har drabbats av valfeber.

Det lär komma mer.

Om du behöver hjälp, besök www.valfeber.se.

AndersE
0

Kul sida, fast man får ju tänka på att det är folkpartiets sida!

AndersE
0

Det finns ju en del kul på sidan:

• 1988 gick socialdemokraterna till val med löfte om en lagstadgad sjätte semestervecka under mandatperioden som slutade 1991. Den längre semestern har ännu inte införts.

• Redan i valmanifestet 2002 utfäste sig socialdemokraterna för att skapa fler platyser i äldreboendet. ("Vi vill öka byggandet av äldrebostäder.", sid 4.) Löftet preciserades sedan till 10 000 och skulle göras möjligt genom bl.a. sänkt byggmoms (faktablad: Bostäder). Resultatet efter fyra år är nästan 10 000 färre platser.

• "Vi vill ha fler poliser, en nationell samordning mot organiserad brottslighet, kraftfulla åtgärder mot ekonomisk brottslighet och ett effektivare rättsväsende." (Socialdemokraternas valmanifest 1998)

"Vi vill stärka polisens brottsbekämpande och brottsförebyggande arbete. För det krävs fler poliser och en fortsatt satsning på polisutbildning. 4 000 nya poliser ska utbildas under de kommande fyra åren." (Socialdemokraternas valmanifest 2002)

Men i realiteten har det inte blivit som man lovat. Löftena har inte kunnat uppfylla, eftersom man inte varit beredd att skjuta till tillräckligt med pengar. Istället har nyrekryteringen av poliser med nöd och näppe hållit samma takt som pensionsavgångarna. 100 polisstationer har avvecklats de senaste åren.

Staffan
0

Jag reagerade också över att det släpptes så många olika goda nyheter på en och samma gång. Billström löften till Stockholm tvivlar jag dock faktiskt på att någon kommer lita på…

// staffan

Kaj
0

Frågan är bara om Svenksa folken för trdeje valet på rad skall gå på vänsterns "lögner" för att vinna valet. När skall vi lära oss att de tar tillbaka allt blixtsnabbt. Sedan inför valåret gör de massiva insatser för att uppfylla delar av löftena. Då skall det se bra ut men dessa sakwer kostar otroliga pengar som vi egentligen inte har budget för.