Politik iFokus

Politik

Etikett: politiska-skandaler
Läst 1537 ggr
[KosmosBill]
1

Obamas födelseattest förfalskad!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hoppsan, nu ligger han illa till, Obama.😃

Tunga bevis kommer nu ang. att han förfalskat sin födelseattest.

Reguljära media i USA har tagit upp detta nu.

Var ska det sluta?

Kommer han att tvingas avgå?

Halvdansken
5

Tea-party rörelsen undersöker det… vad tror du?

Klart att han inte förfalskat nåt, det faller på rimlighetstesten.

Är det rimligt att han är så korkad att han skulle ställa upp i presidentvalet om han inte var amerikansk medborgare? Är det rimligt att ingen någonsin skulle upptäcka att han inte var det under alla år, tex passpoliser osv?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[KosmosBill]
1

#1"Är det rimligt att han är så korkad att han skulle ställa upp i presidentvalet om han inte var amerikansk medborgare? Är det rimligt att ingen någonsin skulle upptäcka att han inte var det under alla år, tex passpoliser osv?

Är det rimligt att ha galningar som ledare som ockuperar och härjar och mördar i andra länder?

Ingenting av detta är rimligt, men inte destå mindre sant.

Halvdansken
2

Ja, det är rimligt, eftersom det tydligen är möjligt och det finns. (Att det sen inte borde vara möjligt är en annan sak). Jag använder ordet alltså ungefär en synonym till "sannolikt".

Men Obama visste mycket väl att han skulle bli utsatt för minitiuös granskning, så om han inte haft papperna i ordning så tror jag inte att han skulle gett sing in i presientcirkusen.

[sakring2]
3

Dessa konspirationer igen. Att stackar Obama inte kan få styra USA i lugn ro. Är det någon som verkligen tror på detta med hans förfalskade födelseattest. Skulle det vara så är han bara att gratulera då han verkligen lyckats lura systemet.

Schnauzertik
8

Tea party rörelsen vars anhängare tror på jungfrufödsel (hur är det med den födelseattesten) och tungomålstalande, som tror att världen skapades långt efter att hjulet uppfanns. Och tycker att ifrågasätta detta bara är konspirationer.

Vilken trovärdighet har de?

Värd för Pensionärer

[KosmosBill]
1

Jag har inte tänkt på eller nämnt teaparty-rörelsen.

Blanda inte in ovidkommande trams i tråden!!!😐

Det är polisen som kommit fram till att hans födelseattest är förfalskad.

Ni har förstås inte sett klippet. 

#4"Dessa konspirationer igen. Att stackar Obama inte kan få styra USA i lugn ro. Är det någon som verkligen tror på detta med hans förfalskade födelseattest. 

Oj, vilken intelligent analys….hahahaha……😂😂😂

db-2
7

#6 Lika arrogant och inkompetent som vanligt. Om Du tittar på ditt eget klipp så framgår det att TeaParty rörelsen bett sheriff Arpaio (som är känd för största tältlägerfängelset och chaingangs) att utreda Obama. Ingen högoddsare att både Arpaio och hans utredare tillhör rörelsen, men det fixade völ inte din analys Staffan Stolledräng😂

Halvdansken
3

#6.  50 sek in i videon sägs det att Tea-party rörelsen bad sheriffen att undersöka det en gång till.

Läser man på lite om de som utreder, Mike Zullo och Joe Arpaio, så kan man nog räkna ut vilken grupp de hejar på…

http://fellowshipofminds.wordpress.com/tag/mike-zullo/

"Sponsored by the Surprise and Sun City Tea Party groups, the press conference featured Arizona Maricopa County Sheriff Joe Arpaio and his all-volunteer Cold Posse’s lead investigator Mike Zullo as the keynote speakers, on the “probable” forgery of Barack Obama’s online birth certificate and selective service forms."

[KosmosBill]
0

Visst kan man styra in tråden på ett sidospår som saknar betydelse….men tyvärr…den gubben gick inte.

Faktum är att det är en en pågående polisundersökning och man funnit mycket graverande bevis för att han förfalskat sin födelseattest.

Säger inte det något om Obama. Vad ljuger han mer om ???

Vilka som inspirerat till undersökningen är irrelevant i sammanhanget.

Del 1 av 5

http://www.youtube.com/watch?v=yuSvFoPNLA0&list=UUmWekA5wsKVUZShCrb-LVyQ&index=16

db-2
7

är det inte viktigt i en analys (personligen tror jag inte du vet vad det betyder)😃 att man källgranskar? 

Du är verkligen foliehattarnas foliehatt😂

[KosmosBill]
1

Analysen handlar om huruvida Obama förfalskat eller inte.

Var det för svårt för dig db-2

[Moa-]
6

KosmosBill; så om jag säger att du har förfalskat din födelseattest så spelar det ingen roll att jag saknar fakta och kunskap i frågan? Vi skall helt enkelt diskutera det faktum att du förfalskat din attest, för någon säger ju faktiskt det. (Tror jag just hittat grunden till nästa tråd på denna sida. =P)

db-2
1

#11 Tack för att Du - utan att förstå det själv - bevisar påståendet i #10. Det måste vara svårt för dig att analysera ngt överhuvudtaget när du inte förstår den enklaste text eller lyssnar/tittar på dina egna videos🥵

Schnauzertik
7

#9  Du menar att källkritik, och kontroll av bakomliggande inställning och motiv till "undersökningen" är onödig och irrelevant då?

Sheriff Arpaio är ansluten i teaparty och deltar i flera av deras sammankomster som talare. Han var också på teapartys i turnébuss vid senaste valet.

Bara för att en undersökning leds av en polis och ett antal frivilliga (med oklar anknytning, kompetens och inställning till rättsväsendet) blir det inte en riktig polisundersökning.

En organisation och folk som tror att värden är mycket yngre än när sumeerna lärde sig framställa öl klarar de alls att genomföra den enklaste analys och dra riktiga slutsatser.

Värd för Pensionärer

[KosmosBill]
0

Ja, nu har man kommit till tjafsarnas Mecka.

Tänker inte kasta bort min tid till att tjafsa med enfalden.

Obama ligger risigt till nu. Det är vad tråden handlar om!

Det finns bevis för att så skett. Fortsätt blunda för denna fråga…varsågod😟

db-2
4

#15 Bye bye forsätt att skriva på foliehattssidorna om du vill slippa mothugg (eftersom där blir ju just sådana saker som krav på fakta, bevis och källgranskning modererade)🤮

Halvdansken
6

#15. Det är inte första gången det här diskuteras. Donald Trumph försökte ju före valet att bevisa att Obama inte var amerikansk medborgare, men det misslyckades. Nu försöker Teaparty en gång till. Jamen, lycka till….

Att du sen inte kollar dina egna källor och kallar väl underbyggd kritik för "tjafs" och enfald är trist.

[KosmosBill]
0

#17 Menar du att bevisen inte håller?

Halvdansken
4

Ja, det menar jag. Vilka bevis förresten? De (Tea Party anhängarna)  har kommit med några påstående, var är bevisen? Vilken domstol har sagt att dessa påstående är korrekta?

Det är en attans skillnad på "bevis" och påstående/anklagelser/tekniska undersökningar eller misstankar. 
Tror att Moa kan hjälpa till med formuleringen här om vad som är vad, men jag är helt säker på att det finns en juridisk skillnad.

[Moa-]
3

Halvdansken; anser att du formulerade det klart dugligt. =)

[KosmosBill]
0

Om du varit lite mer uppmärksam så hade du sett redogörelsen för bevisen.

[Moa-]
3

KosmosBill; vilken domstol har fastställt dessa "bevis"? 

Du missade ju uppenbarligen uppmärksamheten gällande källkritiken i vem som kom med påståendet och låg bakom utredningen. =P

Halvdansken
3

Om det funnits bevis på att Obama inte var amerikansk medborgare hade han inte varit USAs president. Det avgörs i en domstol. Inte av nån Teaparty sheriff.

[KosmosBill]
0

Det har inte gått till domstol ännu. Då får vi se om bevisen håller(vilket jag tror att de gör)

[Moa-]
5

KomosBill; ska vi slå vad? ;) Jag är väldigt säker på att du har fel, tror inte ens att det kommer att tas upp av en domstol.

[KosmosBill]
0

Visst !

Vi får strax veta.

Halvdansken
3

Varför är du så negativ mot Obama förresten, KosmosBill?

Och vet du inte att det inte är första gången det här undersöks?
Jag hakar på Moa med hennes vadslagning.

[KosmosBill]
0

#27 Har det undgått dig att Obama är en massmördare.

Han använder ofta obemannade plan och mördar i allehanda länder som t.ex Jemen, Pakistan etc.

Ska vi slå vad om Guldmynt?

Halvdansken
5

#28  Suck. OMG… till skillnad från alla andra amerikanska preidenter som aldrig gått i krig? Eller presidenter som tillåter mord på sina egna invånare - alltså Jemen och Pakistan är vä inte de mest fredliga länderna?  Eller länder som tillverkar och säljer vapen (gissa vilket)?
Vad tror du händer om Obama blir bortvisad? Att det kommer nån som skapar världfred?
Vad är dina åsiker om den förra presidenten, om vi nu ska prata om krig o elände?
Har du kollat vad Obama gör för den inhemska befokningen? Obamacare? Homosexuella? Kvinnor? Förhållandet med Europa och Afrika? USAs problem med arbetslöshet (Detroit osv). Rasproblemen?

[KosmosBill]
0

Har jag försvarat övriga presidenter?

Så du menar att deras ondska rättfärdigar Obamas ondska. Sjukt sätt att resonera.

Bush var också en lågt stående figur.

Obamacare….vilket skämt. Skapat av Försäkringsbolagen. Den som inte köper en försäkring råkar illa ut.

Deathpanels….gamla ska inte kostas på så mycket vård under obamacare

Den svenska ondskan visar sig bl.a. i vår vapenpolitik.

[Moa-]
5

KosmosBill; och vart ser du godhet? I Tea-party rörelsen?

Jag stödjer inte Obama, tycker inte att han skall ha ett fredspris, tycker att han är helt klart överdrivet hyllad i Europa, däremot så får man se till verkligheten och vilka alternativ som föreligger. Däremot har inget av detta något att göra med sakfrågan, att någon är en bra eller dålig person innebär inte per automatik att de förfalskat sina födelsedata…

[sakring2]
2

# 15 Tyckte du sa i inlägg # 15 att du skulle ge dig av härirån?🤔

Halvdansken
3

#30. Nä, men jag anser att Obama är den bästa presidenten i USA på många år.
Att han fick fredspriser var ett skämt, men det får vi skylla på Norge.

Frågan igen  - vad/vem kommer efter Obama?

[KosmosBill]
0

Det finns en växande rörelse av människor som inte blundar för den ondska som finns hos de flesta länder och regeringar.

Människor som värnar om planeten och aldrig skulle kunna acceptera att de stora bolagen har makten över regeringarna på det sätt som nu är.

Människor som vet att naturen är besjälad.

En majoritet av dagens människor känner inte till detta faktum. De tror att de är en köttklump som finns till en gång.

Inte konstigt att girigheten och ondskan kan kontrollera dessa aningslösa människor som vet så lite om sig själva.

Inte vet jag vem som kommer efter Obama.

Inbördeskriget kommer nog rätt snart till USA.

Schnauzertik
1

Den "gode" sheriffen har redan tidigare försökt gå till supreme court för för att få Obama fälld, men då har de så kallade "bevisen" varit av sådan kvalité att domstolen inte ens velat ta upp någon process.

Nu är ju Sheriffen envis så han försöker gång på gång med sin, som det verkar, personliga vendetta mot Obama.

Möjligheten för honom att kunna vinna är kanske inte särskilt överväldigande, om man uttrycker det milt.

Tydligen försöker han och kompisarna få till något via kongressen

Han verkar för övrigt vara en minst sagt märklig sheriff

http://www.salon.com/2012/04/18/sheriff_joes_world_crumbles/

Värd för Pensionärer

[Moa-]
2

Jag hänger inte riktigt med, är det en polis/"sheriff" som skall dra det hela inför domstol?

Det är åklagare som åtalar både i Sverige och i USA, så i sådana fall är det en civilstämning som denne man i egenskap av privatperson avser att driva?

Schnauzertik
2

Vad jag läst och om jag förstod rätt, när jag googlade (har inte kvar länken),  har han problem att hitta någon åklagare som vill ta sig an det.

Värd för Pensionärer

[KosmosBill]
0

Gäller att hitta en åklagare med lite stake.

[Moa-]
2

KosmosBill; för en objektiv som följer lagen är inget alternativ? Låter trovärdigt detta…

Schnauzertik
4

"Så du menar att deras ondska rättfärdigar Obamas ondska. Sjukt sätt att resonera."

OT i denna tråd men. Två fel blir aldrig ett rätt. Men att lägga huvuddelen av skulden det på Obama känns lite felriktat. Det hänger delvis ihop med "The American way of life" för att uttrycka det kortfattat

"Obamacare….vilket skämt. Skapat av Försäkringsbolagen. Den som inte köper en försäkring råkar illa ut."

OT i denna tråden, men du ska nog läsa på lite om USA´s sjukvårdssystem

"Människor som värnar om planeten och aldrig skulle kunna acceptera att de stora bolagen har makten över regeringarna på det sätt som nu är"

OT  men här har du en poäng.

"Den svenska ondskan visar sig bl.a. i vår vapenpolitik."

OT. Inte främst den svenska ondskan men mer en följd av styrning från andra håll.

"Människor som vet att naturen är besjälad."

OT Här har jag inte så mycket att säga

Vill du diskutera något av dessa ämnen så starta ny tråd, helst med egna tankar och förklaringar eventuellt med länkar som styrker fakta, själv föredrar jag textinnehåll framför video.

Tänk på att inte bara titta på det du tycker verka stämma överens med vad du tror utan se också på vad motargumenten och alternativen är.

Värd för Pensionärer

db-2
4

Stolledräng vore det inte idé om Du verkligen kollade upp vad dina idoler Alex Jones och David Icke vill med US. samt var de har sina rötter, den extrema högern i US. Inbillar du dig verkligen att fattiga och gamla skulle få det bättre i deras US?

Men visst glömmer det hela tiden, vi måste ju beväpna alla så vi kan slåss mot rymdödlorna, Illuminati Rotschilds mfl 🥵

Du är verkligen en stolledräng😂

[KosmosBill]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oliver Stone om Obama !

Halvdansken
5

Oliver Stone är en regissör, inte politiker eller makthavare. So what vad han tycker om Obama. Han har givetvis samma rätt som alla andra att uttrycka sin åsikt, men varför hänvisar du till honom?

[sakring2]
2

Det finns säkerligen många kändisar som är för Obama också.

db-2
0

#42 😂😂😂😂😂

[KosmosBill]
0

#43 Förstår du verkligen inte det ???

De talar om Obamas politik.

[Moa-]
2

KosmosBill; om nu kändisar och deras åsikter är viktigare än andra (hur du nu kom fram till det?) så kan du begrunda följande:

"Den sittande presidenten har de flesta av de mest kända Hollywoodstjärnorna på sin sida. På en lista hos Wikipedia finns över 150 namn på skådespelare som vill att Barack Obama ska bli omvald.

Bland Obama-supportrarna finns Scarlett Johanson som höll tal på demokraternas konvent i slutet av augusti där hon uttalade sitt stöd för presidenten och lyfte fram sin fattiga uppväxt.

En annan ung skådespelare som talade för Barack Obama på konventet var Eva Longoria, mest känd från tv-serien ”Desperate houswives”." Citat

Schnauzertik
1

#46 Hur vore det om du istället berättade om dina åsikter om Obamas politik och varför du tycker det och hur du skulle vilja ha det istället!!!

Värd för Pensionärer

[KosmosBill]
0

Han mördar folk i allehanda länder.

Han låter bankerna härja fritt i ekonomin.

Han har ökat skuldberget p.g.a. alla krig.

Han har godkänt en lag (NDAA) som ger polis och militär rätt att gripa och hålla den egna befolkningen internerad under obegränsad tid utan att ange några anklagelser.

Han lät BP härja och utplåna livet i Mexikanska golfen med sina kemikalier.

Bara ett litet axplock av vad han hunnit med , detta monster.

[sakring2]
1

# 49 Och vad tror du den andra presidentkandidatens skulle ha tagi sig för?

[KosmosBill]
0

Det är samma folk bakom den andra kandidaten så det hade inte blivit någon skillnad.

Halvdansken
3

Så vad vill du ha sagt då, KosmosBill? Det finns ingen amerikansk president som är bra nog?
Vad med ryska (sovjetiska) makthavare? Nordkoreanska? Engelska? Svenska? Irakiska?
Jag begriper inte vad du vill ha med tråden. Håller med #48.

db-2
4

#52 Alex Jones är en bra presidentkandidat enligt kosmos😃

[KosmosBill]
1

Vad jag vill med tråden….

Inte räknar jag med att förändra världen med den.

Men jag vill i möjligaste mån väcka folk till att det som de betraktar som rumsrent inte alls är rumsrent. Som t.ex. Obama och de grupperingar som står bakom honom och drar i trådarna.

Här verkar finnas gott om hjärntvättade personer som tror att Obama är ok.

Den beskriver ett politiskt skeende och ger en bild av hur korrupt den politiska världen är. 

Samma sak hände under 30-talet i Tyskland. Folket anade inte vad som hände ang. Hitler och hans uppdykande på scenen.

Samma sak händer idag. Samma familjer ligger bakom - FN , EU, USA, Storindustrin, Bankväsendet.

Människor hålls omedvetna med kemikalier och massmedia utan att de anar det.

Planeten skövlas, eco-systemen dör ut p.g.a. gifter och strålning, men fokus sätts på koldioxid…..det vi andas ut…med Al Gore i spetsen.

Sjukdomarna bara ökar, men människan misstänker ingenting.

[sakring2]
3

# 54 Jaha så det är ödlorna igen?

Schnauzertik
4

Från liftarens guide till galaxen.

_- Menar du att de faktiskt röstar på ödlorna?
- Javisst, sa Ford med en axelryckning, självklart.
- Men, sa Arthur [… ], varför?
- För om de inte röstade på en ödla, sa Ford, så skulle fel ödla kunna bli vald.
_

…….

- Somliga säger att ödlorna är det bästa som har hänt dem, sa [Ford]. De har helt fel förstås. Helt och hållet och i varje avseende fel, men någon måste väl säga det.

Jag avstår från att rösta på en ödla.

Värd för Pensionärer

[sakring2]
1

# 56 Detta gäller väl USA? I första hand. Och Obamas födelseattest.

Schnauzertik
1

#57 Jo det trodde jag också från början, men jag börjar undra om jag inte tog fel när jag läser en del inlägg.

Värd för Pensionärer

[sakring2]
2

Men T.S kommer alltid tillbaka att det är ödlornas fel.

[KosmosBill]
1

#48 "Hur vore det om du istället berättade om dina åsikter om Obamas politik och varför du tycker det och hur du skulle vilja ha det istället!!!

När jag gör det i #49 så räcker tydligen inte det …och sedan frågar halvdansken:

"Så vad vill du ha sagt då, KosmosBill? Det finns ingen amerikansk president som är bra nog? 

Vad med ryska (sovjetiska) makthavare? Nordkoreanska? Engelska? Svenska? Irakiska?

Även det svarar jag på i #54

Då skriver sakring : "Detta gäller väl USA? I första hand. Och Obamas födelseattest.

Och schnauzertik :"Jo det trodde jag också från början, men jag börjar undra om jag inte tog fel när jag läser en del inlägg.

Hur ska ni ha det? Ett ämne kan ta olika stickstår , inget konstigt i det. Framförallt när ni själva initierar dessa stickspår för att sedan klaga på att det inte handlar om födelseattesten.

Därmed har ni avslöjat er oseriositet.

När ni sedan börjar ljuga också då undrar man lite.

Är det så att ni exponerar er som lögnare genom detta tal om ödlor.

Nåja det är lätt att ta reda på.

Var har jag talat om ödlor? Hur kommer dessa in i bilden?

Dags att syna era kort.

Halvdansken
1

Det är David Icke som pratar om ödlor.

Schnauzertik
4

Får väl svara på #49 då, det har åtminstone med USA och lite Obama att göra

Det är inte så mycket Obama som USA´s beslutsamhet att försvara American way of life och dollarhegemoni mm

Han låter bankerna härja fritt i ekonomin.

Bankers o finansmarknads inblandning och påverkan är ett globalt systemfel och inget specifikt för USA. Två presidenter som varit på väg att på allvar förändra detta har mördats, slump eller inte, vet ej.

Han har ökat skuldberget p.g.a. alla krig.

Statsskulden har ökat pga finanskrisen 2007-2009 och den nuvarande krisen, alla räntor som ska betalas och även krigen har påverkat.

Han har godkänt en lag (NDAA) som ger polis och militär rätt att gripa och hålla den egna befolkningen internerad under obegränsad tid utan att ange några anklagelser.

NDAA National Defense Authorization Act  behandlar väl budget och utgifter för försvaret. Vad har detta med internering att göra?

Tro inte oreserverat på vad du läser på någon mer eller mindre vinklad sajt med en egen agenda utan kolla fakta först

Värd för Pensionärer

[KosmosBill]
2

Det är inte så mycket Obama som USA´s beslutsamhet att försvara American way of life och dollarhegemoni mm

Vad har mördandet i Pakistan och Jemen och div. andra länder med "American way of life" att göra ? Det låter som du rättfärdigar USA:s agerande.

NDAA National Defense Authorization Act  behandlar väl budget och utgifter för försvaret. Vad har detta med internering att göra?

Jo det har det faktiskt. NDAA ger dem rätt att gripa och hålla folk fängslade på obestämd tid utan att behöva redovisa anklagelser.

Men T.S kommer alltid tillbaka att det är ödlornas fel.

Hur blir det nu med sakrings lögner. Att vara en lögnare är inget som väcker respekt.

Schnauzertik
1

#63 NDAA kollade lite på det och du har rätt att interneringsmöjligheter numera finns med där.

American way of life innebär mycket bl.a.

Att USA anser sig ha patent på hur ett bra liv ser ut. Att USA med sina 4% av världens befolkning är berett att visa resten av världen hur den bör styras för att uppnå vad USA ser som demokrati. Genomförandet sker med både lock och pock (och pock innebär här både hot och i vissa fall vapenbruk).

Sen finns begreppet nationella intressen, typ carterdoktrinen m.fl.

Har svårt att se att man ska utnämna Obama tills nån sorts allmän syndabock för detta utan det är mer ett synsätt som genomsyrar en hel del amerikaner.

Värd för Pensionärer

[sakring2]
3

Inte gillar jag USA:s politk något vidadre och inte USA heller för den delen, men och det är ett viktig men, USA är vår enda stormakt nu för tiden. Växer fram gör Kina och även Ryssland. Många länder är anslutna till NATO bl.a vår grannländer och vi övar ihop med NATO.

Men vad i herrans namn har detta med Obamas födelseattest att göra? Du börjar med att säga att den är förfalskad och lägga in diverse videor. Det spelar väl ingen roll om den är äkta eller inte. Du bryr dig i varje fall inte om det. Och dessutom så får du det att låta som om det vore en nyhet.

Världen är orättvis, javisst, men inte 17 beror det enbart på USA:s president.

Halvdansken
2

Hade inte USA hjälpt Europa i 2a världskriget så hade vi pratat tyska eller ryska nu. USA är inga änglar, men vilket land är det, KosmosBill? Vilket land ser du som föregångare?

[sakring2]
1

Halvdansken USA försökte hålla sig ur WW2 så länge de kunde. Det var inte förrän Japan attackerade Pearl habor som de gick med, men de sände material.

Forna Sovjer gjorde också en stor insats som hejdade tyskarna.

Joppo
1

"Alex Jones är en bra presidentkandidat enligt kosmos"

HAHAHAHAHAHAHA! Tack för dagens garv db-2 😂

Vad har du förresten att säga om detta påstående KoSmoS? Skulle du hellre se att Jones styrde USA?