Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 827 ggr
charlie
0

Vanlighet

Har inte socialdemokatrin ett litet problem med visualiseringen av sin partiledare som ledare för ett arbetsparti? När huvudmotståndaren bor i ett radhus medans den svage individens försvarare bor i ett nybyggt flådigt boende värt runt 15.000.000 kr.

Nåväl, igår så var vi iväg och firade dotterns 4-årsdag på Nicky's i Täby tillsammans med alla kamrater från dagis. Mitt i röran av 100-talet barn 10.000-talet bollar i en värld av färger och ljud som måste ha samma inverkan på hjärnan som LSD. Kommer Fredrik Reinfeldt springande jagande sina egna barn. 

Jag försökte för skojskull förestaälla mig GP liggandes mitt i ett av bollhaven, men det kändes lika surealistisk som en målning av Picasso.   

Frågan är ifall socialdemokatrin och facket egentligen finns, inte för medborgarna eller medlemmarna, utan för att finansiera sin elit?

---

AndersE
0

Båda scenerna var kul Charlie. Både den riktiga och den surrealistiska…  Skrikandes

Frågan är kanske om arbetarklassen finns? Fundersam

Kaj
0

Socialdemokraterna har fastnad i en svunnen tid. De har inte följt med i sammhällets utveckling utan håller sig kvar vid gamla ideal som inte längre har någon bärighet i dagens sammhälle och struktur.

AndersE
0

#2 Fast det är en rätt framgångsrik modell, åtminstone om man vill behålla makten…

Erik
0

Den är oerhört framgångsrik. Jag blir ständigt lika förvånad över dess framgång som dess orimlighet.

Pia
0

Man vet vad man har, men inte vad man får… konstigt så ofta man ändå kan ta till gamla klyschor…:) Lite trist bara att man nöjer sig med vad man tror att man får kanske…

Inlägget är låst för nya kommentarer