Politik iFokus

Politik

Etikett: invandring-och-integration
Läst 1451 ggr
[Jarl]
2

Varför är sverige så bakvänt?

Varför är sverige så bakvänt?

Vill man har vård så för man kriga för det?

Vill man inte ha vård så får man det i alla fall?

En högt kriminel åker som en jojo från fängelse?

Medans en lugn persson blir granskad av alla eller?

Varför så bakvänt?

Stallmima
10

??

[Jarl]
2

#1 Vad förstår du inte?

Karmatarerskanise
10

#2 Det du har skrivit gissar jag.

Lona
10

Jarl, dina tankar är inte alltid så lätta att följa, i synnerhet om man inte läst dina tidigare inlägg. Du får nog utveckla lite mer.🙂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Jarl]
1

Men förstår ni inte frågan varför är Sverige bakvänt?

Är det ren ondska att det är bakvänt?

Karmatarerskanise
11

Man får inte vård om man inte behöver och en lugn person blir inte granskad av alla.

Däremot får inte alltid dom som uppenbart behöver vård, vård.

[Jarl]
2

Jo det får man!

Högt kriminella åker in och ut ur fängelse och mördar för sverige är korrupt! Sedan vill prykitrin bota alla men det går inte för folk blir bara sjukare av alla mediciner och alla tillsattser i maten.

Dom männskliga kännslorna vill psykiatin ta bort så alla är robotar.

Cragan
11

#7 se till o rösta på något parti som vill öka budgeten för vård och omsorg så ökar nog chansen att psykiatrin bla får resurserna som krävs för terapi o eventuellt mindre medeciner.
så det beror helt enkelt på resurs brist

Karmatarerskanise
10

#7 Det är vad du tror.  Det är inte allas sanning. Du verkar glömma det.

[Jarl]
2

#9  jag vet nog mer än dig om detta detta är bara att titta på vilken kriminell som hälst i malmö att kriminella blir anväda återigen för politiskt syfte.

Alla ska leva i isolering i sin bubbla matas med tv-propoganda. Ingen får gå ut mer och leva livet.  Det är så dom vill ha det.

Karmatarerskanise
10

Nej du verkar veta väldigt lite och har en vild fantasi.

[Jarl]
1

Hahaha vild fantasi du det stod 20 poliser här!

Det är snarare du som förnekar allt hemskt vad vinner man på det? Inget bara vissar hur feg du är

Ska man inte stå upp för svaga människor och hindra orättvisan?

Lona
10

Man får inte vård om man inte behöver det - men frågan är vem som bedömer om man behöver vård eller inte? Det är ju inte alltid patientens egen åsikt som avgör det hela, vare sig det gäller att man vill ha vård eller inte vill det.
Där går väl meningarna isär rätt rejält, misstänker jag.

Själv tycker jag för övrigt att psykiatrin i många fall gör att patienterna kan känna och leva, i stället för att bara gå i en grå sörja och vilja ha slut på alltihop.
Å andra sidan kan man inte bunta ihop alla psykiatriska diagnoser i en klump, lika lite som man kan göra det inom den somatiska vården.

Karmatarerskanise
9

#12 om 20 poliser tog dig har du ju gjort något fel. Sitt inte där och spela oskyldigt offer.

Du är paranoid och behöver vård. Friska människor ser det sjuka i dina historier. Du borde inte vara på forum och skriva. Alla ser vad du behöver.

[Jarl]
2

#14 Sa inte att dom tog mig dom hånade en.

Hade inte gjort något alls. är oskyldigt offer! Är jätte snäll och aldrig slagit någon

Vart ska jag vara då?

Det är du som inte fattar att sverige är korrupt.

Titta på vilken brottlig som hälst dom åker in och ut ur fängelse trotts dom är farligare.

Poliser är också människor gör fel också!

[Jarl]
0

Vid sånt brott att 20 poliser behövs skulle det stå i tidningen.

Men det gör det inte för sverige är korrupt!

Och det hände inget jag satt på min altan och gick dom i march takt och sa vad dom skulle göra med mig.

Men jag har inte gjort något är bara i min lägenhet

Karmatarerskanise
8

Visst visst. Vi har ju sett att alla är ute efter dig trots att du inget gjort haha

koppargaller
10

Det är uppenbart för alla som läser dina inlägg att du behöver vård o att du behöver medicineras med antipsykotiska mediciner för att ta udden av dina paranoida vanföreställningar.

[Jarl]
0

#17  Vad har jag gjort då?

#18 Nej nu begår du misstag och säger att det är fel på individen trotts jag inte gjort något? Jag är jättesnäll har aldrig slagit någon..

Men här får man inte prata om sådant😭

Lever bara med min familj…

Är allt paranoida vanföreställningar sure!

Så 20 poliser här finns många som kan komfirmera detta.

Det är ni som döljer sanningen blir det bättre värld av det ska man inte stå upp för människor? Har inte alla lika rätt och lika värde?

[Jarl]
0

Varje tråd i politik genomsyrar att det är åt helvete med sverige. Det är så ruttet och korrupt

Karmatarerskanise
7

#19 Man behöver inte slå någon för att göra något.

Jag döljer ingen sanning.  Precis som jag inte hittar på en.

[Jarl]
0

#21 Nej det behöver man inte men vad har jag gjort då?

Karmatarerskanise
8

Struntat i dina läkarbesök.

[Jarl]
0

Nej det har jag inte gjort.

koppargaller
8

Sök vård o ät dina mediciner.

[Jarl]
0

Det går inte att söka vård för Sverige

[Jarl]
0

Ni är inte bättre själv ni vill bara dölja sanningen

Karmatarerskanise
8

Det går utmärkt att söka vård. Du har ju fått det förr.

Vi vill att du får hjälp. Skrämmande att du sitter hemma.

Lona
9

Ja, inte för att hänga ut någon, men det skrämmande i den här tråden är att TS mår som han gör och måste leva med det. :'( TS, med det menar jag inte att DU är farlig, det tror jag inte (baserat på vad du skriver här), men att du har såna grava vanföreställningar. Snälla du, sök vård!

[Jarl]
0

Vem säger att det är vanföreställningar? Vad vinner ni på motsäger mig hela tiden är inte jag en människa av kött och blod? Ni döljer bara sanningen och det smärtar mer än själva brottet. Det är åt helvetet med Sverige allt finns ingen lag och ordning. Får mediciner och haft Lpt i sex år trotts jag skött mig. Blir inte frivillig vård eller något trotts jag inte är farlig. Det blir tvång i hemmet ett fängelse gissa hur många folk dom gör så här med. Snart har vi utegångsförbud och ingen får leva alla ska vara inlåsta i hemmet matas med propaganda och allsång på skansen allt är frid och fröjd. Ingen människa har rättigheter männskliga rättigheter är en bluff det existerar inte. Får vi inte leva i detta land eller? Det är så inåt helvete fel med Sverige. Jag har gjort allt vad psykiatrin har sagt jag vill bara vara fri

Karmatarerskanise
5

Om det är så fel står det dig fritt att flytta.

DesK
7

Snälla Jarl, sök hjälp för dina problem, du verkar ha mycket allvarliga vanföreställningar, vilka kan leda till att du gör något mycket dumt. Sverige har bra vård och bra stöd för människor som behöver psykiatrisk hjälp. Den som har psykiska problem förstår det inte alltid, utan måste få hjälp ur dessa problem.

/Désirée

Lona
5

Förlåt, men där blev det faktiskt ett garv från min sida: "//…Allsång på Skansen och allt är frid och fröjd…//" ;-D DET gäller för all del även diverse andra saker i vårt samhälle även om jag inte håller med TS för övrigt.

[Jarl]
0

Äh vadå vanföreställningar????????? Stod 20 poliser här och sa nu kommer han mitt på ljusadagen fler kan intyga det. Hade varit och handlat snus. Sedan på kvällen när ja rökte cigarrett så marscherade insatsstyrka och skrek vad dom skulle göra med mig när jag satt på altanen. Det är så det ser ut i Sverige

[Jarl]
0

Kan inte flytta har min familj här

Karmatarerskanise
7

#34 Nej det är så det ser ut i din värld. Jag känner många och ingen har upplevt det du tror har hänt  och händer dig. 

Men så är dom jag känner också friska och behöver ingen medicin mot vanföreställningar. De är inte heller kriminella.

Cragan
7

#36 facinerande då inte heller jag är krimminell eller i behov av medecin o jag har inte heller problem med att polisen går utanför o berättar vad dom skall gör med mig.

Stallmima
0

TS  Jag tycker du skall engagera dig politiskt för att uppmärksamma de problem som du framhäver, diskutera och försöka förstå dig på samhällsstrukturen i stort.

DesK
4

Jarl det finns inte ekonomiska resurser för den typ av övervakning som du gång på gång påstår att du är utsatt för, därför är det en utopi att det du påstår skulle vara sant. Det förekommer endast i din hjärna. Så sök hjälp för dina vanföreställningar, innan du ställer till något riktigt galet. Det är således inte Sverige som är bakvänt, utan möjligen så är du själv bakvänd.

/Désirée

[Jarl]
0

Jag pratar inte om övervakning. Haha vanföreställningar mitt på ljusa dagen med 20 poliser. Jag knarkar inte eller dricker. Sover bra och äter bra Ni säger att det är vanföreställningar kom på något annat haha Sverige är väldigt bakvänt är mycket pengar i omlopp speciellt innan val.

Karmatarerskanise
6

Vi pratar om allt du tror sker i ditt liv. Som du själv har berättat.

Tex att du är och har varit övervakad i 10 år. Du såg när grannarna gjorde hål i väggen. Att du flera gånger vaknat med någon annans sperma på dig trpts att du varit ensam hemma. Och nu är massa främmande poliser otrevliga mot dig.

Hade du varit frisk hade hade du sett det det vi andra ser. Bara någon sjuk tror och kommer på sådant.

koppargaller
6

Ta det med din psykiatriker, du verkar ganska ensam i världen med att anse att du är psykiskt frisk.

[Jarl]
0

Ja att jag blivit utsatt för brott och lagen funkar inte

[Jarl]
0

Vad ska psykiatrin göra när Sverige är bakvänt? Nej det är ni som inte vågar erkänna att jag har räty

Karmatarerskanise
7

#44 Bara saken att du påstår en sådan idiotisk sak som att alla andra har fel och du har rätt talar sitt tydliga språk. 

Psykiatrin kan lägga in dig och ge bättre behandling. Hindra dig från att sitta och skriva ut dina fantasier på forum.

Och klart lagar inte gäller fantasifoster. Endast verkliga händelser går att utreda.

[Jarl]
0

Hihi nej det är ni som hatar mig som inte erkänner att jag har rätt

Karmatarerskanise
7

Kan bara tala för mig själv. Jag hatar inte dig. Jag tycker synd om dig.

Jag kan inte erkänna några vanföreställningar. Jag erkänner endast verklighet.

[Jarl]
0

Hera ät du nazist eller

[Jarl]
1

Men vanföreställningar med 20 poliser hör hur knäppt det låter Har aldrig haft halu

Karmatarerskanise
6

Ehm… Den frågan är så dum att man undrar om du sitter och pundar. Hur kan du inte veta vad det är? Har du behåvningshandikapp?

Karmatarerskanise
6

#49 Det knäppa är att tro att något sådant har skett.

[Jarl]
0

Men varför vågar du inte att erkänna det har skärt tror du inte sånt händer i finna Sverige

[Jarl]
0

Du är väldig nedlåtande för att tycka synd om en du svarar bara för det ska se ut som du bryr dig och glänsa.

Karmatarerskanise
7

Läs #47 igen och stäng sedan datorn.

[Jarl]
1

Nej polisen gjorde fel och ni vågar inte erkänna detta för ni respekterar inte mig

Karmatarerskanise
7

Alla gör fel utom du. Märk väl ironin.

[Jarl]
0

Har jag inte sagt men ska man inte skydda dom som ligger ner istället för att sparka på

DesK
7

Det ÄR vanföreställningar, det finns mycket sällan, om ens någonsin resurser, för polisen att skicka ut 20 poliser för ingenting, mitt på ljusa dagen. 

Sverige är ett av världens bästa och säkraste länder att bo i, så har det varit i många år.

/Désirée

[Jarl]
0

Du som bor i Skåne hera borde veta hur det ligger till med Sverige kastar granater och skjuts dagligen i Malmö eller ligger du under en sten att du inte erkänner att polis gjorde fel?

Karmatarerskanise
6

Jag vet hur det ligger till med Sverige. Polisen har ett helvete med all brottslighet och idioter som saknar vett.

Vad det har med dina vanföreställningar att göra? Precis, ingenting. Håll dig till ämnet och sväva inte bort.

[VSK]
7

Jarl, grejen med hallucination är just att man inte vet att det är en hallucination, annars är det inte en hallucination utan verklig händelse. Här kan du läsa lite mer om detta: 

https://illvet.se/manniskan/hjarnan/hallucinationer-vad-ar-en-hallucination

[Jarl]
0

Ni är otroligta så helikoptrar är också

Karmatarerskanise
4

Helikoptrar är vad?

[Jarl]
0

Vilket jävla land så j backvänt där folk som är lungna och gör inget blir utsatt av polis. Och nej nej 👎 nej inga vanföreställningar hahahajahaha Ni är fan idioter.

[Jarl]
0

Hera det du skriver är också vanföreställningar du finns inte hahaha hahahahaha

Karmatarerskanise
6

Och där slog det ännu mer slint :/

[Jarl]
0

Jag skojade fegis

[VSK]
6

Är du hög ikväll?

[Jarl]
0

Nej jag knarkar inte är du hög

Karmatarerskanise
6

#69 Ingen mer än du har plötsligt börjat stava fel och förändrat sitt beteende drastiskt. Så frågan du fått är högst befogad.

[VSK]
7

190 cm.

[Jarl]
0

Skit snack. Varför vill ni inte ge mig rätt? Ni ger mig ingen rätt? Varför

[VSK]
8

Kan ju bero på att du ha fel.

[Jarl]
1

Nej jag har rätt varför litar inte på mina sinnen

[Jarl]
0

Varför litar ni inte på mig?

Lona
8

#75, Motfråga: varför litar inte du på oss?

DesK
7

Jarl, du har så fel som någon människa kan ha. Det finns inte att en stor mängd poliser vistas tillsammans, på offentlig plats, utan särskild anledning och den särskilda anledningen är absolut inte en enda person, som på iFokus kallar sig Jarl.

/Désirée

[Jarl]
0

För jag vet att det är sannt och litar på mina sinnen finns folk som anmält detta också

DesK
6

Jarl du ”vet” att det är sant, därför att du har vanföreställningar, riktigt allvarliga sådana, för så vitt du inte driver med oss. Så om du inte driver med oss, så uppmanar jag dig att söka hjälp för dina problem. Hjälp finns att få inom psykiatrin, som har mycket god kompetens och beredskap att hjälpa människor med bl a vanföreställningar.

/Désirée

[Jarl]
0

Sluta kala det vanf närd det inte är det och sluta vara så politiska korrekt ni smärtar bara Sverige

[Jarl]
1

Polisen gjorde fel som polisen som gav självmords tips till en tjej. När polisen gör fel ska det fram. Inte gömmas bakom fega iFokus medlemmar. Det är polisen som ska skydda oss om dom börjar begå brott blir det anarki.

Karmatarerskanise
6

Detta handlar inte om polisen utan om dig.

DesK
5

Jarl, polisen begår mycket sällan brott i Sverige. Vi har en av världens bästa och säkraste polismyndigheter. Så det är dina vanförseställningar som är problemet, som endast du själv kan söka hjälp för. Exakt som Hera säger, så handlar detta om dig och dina problem inte om den svenska polisen.

/Désirée

Stallmima
3

Antingen trollar TS eller går igång på sådana här inlägg. Fast jag känner mig lite kränkt när jag inte fick respons på mitt förslag i inlägg #38 av dig Jarl    😕

Calcifer
13

Såna här trådar kommer inte upphöra att skapas fören Jarl slutar få stimulans via dem - vilket jag måste anta att han får när folk ifrågasätter och han får sätta igång med sitt gastande om allt som han tror händer honom men som så tydligt inte existerar någon annanstans än i Jarls eget huvud. Det är synd att det ska behöva gå så långt, men det går inte att tala förstånd med någon som inte vill använda det. Skulle nästan tycka det vore en handling i bästa syfte om Jarl fick sig en påtvingad paus från allt vad forum heter.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

DesK
6

#85 Calcifer, väl talat och du har sannolikt helt rätt.

/Désirée

[Jarl]
0

Åh herregud iFokus sekretess

[Jarl]
0

Ni vill inte ge folk rätt för ni anser att denna inte har någon rätt därmed är ni inte mycket bättre själv kan bara skratta när det händer er något.

[Jarl]
0

Är det så här illa ställt med Sverige förstår man att poliser gör lite vad dom vill. Igen ställer upp för varandra

[Jarl]
0

Vad fan vet ni om vanföreställningar ni är inte läkare. Mitt på ljusa dagen såg jag polisen jag hade köpt snus och stod 20 poliser vid parkeringen en befäl sa han kommer när jag cyklade förbi

[Jarl]
0

På kvällen marscherade insatsstyrka och sa vad dom skulle göra med mig utan jag gjort ett smack tittat på tv och slappat

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.