Hanif Bali på Facebook
"Allt det man har varit rädd för skulle komma i rasismens fotspår, men vi har genomfört allt det själva, allt i antirasismens namn."
Äntligen den efterlängtade självinsikt som behövs. Sverige vaknar till liv nu mina damer och herrar. Undra hur länge det ska ta bara innan skutan vänder sig rätt igen efter ett decennium med kölen i vädret?
Undrar om diverse skribenter här också kan ha skaffa sig den insikten.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
#0 👍 Härligt! Han är så bra!
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
Ja, Hanif Bali är en av mina absoluta favorit-politiker. Han är oftast mycket tydlig och rakryggad. Tyvärr i tydlig kontrast till de flesta andra.
Här är han otroligt prick på.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
#2 Ja, han har väl iofs haft sina PK-moments också. Men han är ju bra mycket bättre än de flesta av hans kollegor.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
Hanif Bali försvarar sitt facebookinlägg, där han publicerat bilder på sig själv med vapen, med att det var satir. Han har dock tagit bort en av bilderna.
Ulf Kristersson tycker att bilderna var mycket olämpliga, tydligen mest för att "det upptar en orimligt stor del av den moderata valrörelsen".
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Mer om Ulf Kristerssons reaktioner.
https://www.dn.se/nyheter/politik/kristersson-jag-kan-inte-recensera-hanif-bali/
Verkar som Moderaterna har fått sin egen Ekerothföljetong i Hanif Bali. Ingen av dem är straffad, båda är (var) återkommande obekväma för sina partier. Säkert skönt för de rödgröna att ha fått ett nytt älsklingshatobjekt när de förlorat det första.🙂
#6 Även inom alliansen finns kritik mot Bali.
"Till DN säger Jan Björklund, som tidigare varit yrkesmilitär, att vapnet Bali håller, AR-15, är ett av de vapen som ofta används i skolskjutningar i USA.
– Det är ett automatvapen och är konstruerat för strid och inte för jakt. Det är ett vapen som president Clinton ville förbjuda för att det används för masskjutningar, säger Jan Björklund.
Förutom att Bali står och poserar med vapnet anser Björklund att det är olämpligt att han gör det inne i en skolbyggnad.
– Han påpekar att det är inne i en skola. Det sänder signaler som är väldigt olämpliga, säger Jan Björklund."
https://www.dn.se/nyheter/politik/bjorklund-kritiserar-bali-efter-vapenbild-kravs-skarpning/
#7 Kul att se att du citerar Jan Björklund utan ironiska kommentarer - kan vara något slags premiär! 👍
#8 Som Jan Guillou konstaterade: Det är inte bara blinda höns utan även liberaler som ibland hittar ett korn.
Sedan får jag lite motvilligt medge att den här ironin mot honom var lite dråplig, även om jag för en gångs skull håller med honom.
Bra att Janne har laddat när vi skall med i Nato. 🦸♂️
Visste man inte bättre så skulle man kunna tro att Hanif blivit revolutionär vänsterpartist :)
#11 Eller att han tänker fortsätta med det som vissa Svärjevänner ibland sysslat med.
Här lite nutidshistoria:
http://www.uppsalatidningen.se/aktuellt/ran-for-att-segra-i-raskrig-4945621.aspx
#12 Även de såg ju ut som rekorderliga vänsterpartister med revolution i sikte…
#14 Mitt i prick! 😃
Du menar touché 🙂
Rätt ska vara rätt tycker jag. Det ska vara lika för alla.
Från innan förra valet, men hatet känns bekant. Och då som nu: "Jonas Sjöstedt passivitet säger en hel del om hur acceptabla sådana här åsikter och uttryck är inom (v)."---
https://cornucopia.cornubot.se/2013/03/ung-vanster-i-lulea-vill-morda-tobias.html
#18 (v) tycks att ett underligt sinne för humor. 🤔
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#18 Ja, det där var ett lågvattenmärke.